رئیس سابق اتحادیه معاملات اتومبیل قم در گفت‌وگو با «شهر بیست»:

کرونا بازار خودروی قم را راکد کرد/ خریداری برای خودرو نیست/ دلال‌ها خودسرانه قیمت‌ها را بالا می‌برند

شهر بیست/ رئیس سابق اتحادیه معاملات اتومبیل قم و از فعالان بازار خودروی قم، گفت: با شیوع بیماری کرونا در قم، معاملات بازار خودرو راکد شده و قیمت‌ها نسبت به روزهای قبل، کاهش داشته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کرونا بازار خودروی قم را راکد کرد/ خریداری برای خودرو نیست/ دلال‌ها خودسرانه قیمت‌ها را بالا می‌برند
شناسه : 19062 | انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷   پرینت

فریدون عطارد، رئیس سابق اتحادیه معاملات اتومبیل قم و از فعالان بازار خودروی قم در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، به تأثیر شیوع ویروس کرونا در بازار معاملات خودروی قم اشاره کرد و گفت: در ابتدای  هفته با توجه به ورود ایران به لیست سیاه FATF، افزایش نرخ ارز و تقاضای بالای شب عید، قیمت خودرو افزایش چشمگیری داشت اما اکنون با توجه به شیوع بیماری کرونا در قم، معاملات بازار خودرو در قم راکد شده و قیمت‌ها نسبت به روزهای قبل، کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: اگر روند همینطور ادامه پیدا کند، قیمت خودرو رو به کاهش می‌رود اما امکان دارد با عادی شدن فضای جامعه و با توجه به افزایش فعلی قیمت دلار و تقاضای شب عید، قیمت‌ها دوباره بالا برود.

رئیس سابق اتحادیه معاملات اتومبیل قم درباره قیمت خودرو برای سال ۹۹، گفت: قیمت خورو برای برای بعد از عید به وضعیت نرخ دلار و عرضه خودرو بستگی دارد، اگر «ایران‌خودرو» و «سایپا»، ماشین به بازار عرضه کنند، قیمت خودرو گران نمی‌شود اما اگر عرضه کم و تقاضا زیاد باشد و افزایش قیمت ارز هم باشد، قیمت خودرو بالا می‌رود.

این فعال بازار خودروی قم، افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و کاهش خریدار، بعضی از نمایشگاه‌داران اتومبیل قم تعطیل کردند، بعضی در روز چند ساعت فعالیت دارند و بیشتر نمایشگاه‌ها مثل گذشته باز هستند.

عطارد در پاسخ به این پرسش که آیا مرجع معتبری برای اطلاع رسانی قیمت خودرو و جلوگیری از سوءاستفاده دلالان وجود دارد، گفت: فعلا هیچ مرجع اطلاع‌رسانی و نظارتی نیست، هرکسی هرطوری بخواهد در فضای مجازی و کانال‌ها و گروه‌ها قیمت تعیین می‌کند و قیمت‌ها هم خودسرانه اعلام می‌شود.

وی افزود: روی دلال ها هیچ نظارتی نیست و آنها با شابعه پراکنی، قیمت کاذب در کانال‌ها می‌زنند و مسئولان نظارتی باید فکری به حال این موضوع کنند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.