در تولید کتاب کودک شرایط خوبی نداریم/ رسالت ناشر ارتقای سطح دانش مخاطب است

شهر بیست/ رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان با اشاره به اینکه ناشران بر اساس ذائقه مردم کتاب تهیه می‌کنند، گفت: متأسفانه ناشران در شرایط فعلی فقط کتاب‌های پر زرق و برق تولید می‌کنند در حالی که رسالت ناشر ارتقای دانش مخاطب است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
در تولید کتاب کودک شرایط خوبی نداریم/ رسالت ناشر ارتقای سطح دانش مخاطب است
شناسه : 16874 | انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، عبدالعظیم فریدون در نخستین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی کتاب کودک و نوجوان که به همت انجمن ناشران کودک و نوجوان استان قم برگزار شد به بررسی چالش ها در تولید کتاب و ارائه تجربیات پرداخت و اظهار کرد: از ابتدای انقلاب کتاب کودک و نوجوان فراز و نشیب های زیادی را طی کرده که دهه هفتاد را اوج آن می‌توان عنوان کرد.

وی ادامه داد: کتاب کودک از دهه ٨٠ به تدریج از نظر محتوی و تصویر افول کرد و کم کم تیراژ آن نیز کاهش یافت.

رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان با تاکید بر اینکه اکثر متولیان فرهنگی اعتقاد جدی به حوزه کتاب کودک و نوجوان نشده است، گفت: امروزه کتاب های کودک نه ساختار محکم، نه پیام مناسب و نه محتوی خوبی دارد و بیشتر به ظاهر کتاب توجه می شود.

فریدون با تاکید بر اینکه چهار هزار ناشر کودک در کشور فعالیت می کنند اظهار کرد: متاسفانه در برخی سال‌ها در رویداد کتاب سال حتی یک کتاب کودک خوب وجود نداشته که این نشان از عدم برنامه ریزی و نبودن برنامه مدون است.

وی با اشاره به اینکه تعداد کتاب های خوب کودک و نوجوان در کشور کافی نیست، بیان کرد: عدم استقبال خانواده ها از کتاب کودک باید آسیب شناسی شود و ساماندهی این وضعیت در اولویت قرار گیرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان با اشاره به اینکه ناشران بر اساس ذائقه مردم کتاب تهیه می‌کنند گفت: متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که ناشران فقط کتاب‌های پر زرق و برق تولید می‌کنند و این در حالی است که رسالت ناشر ارتقا دانش مخاطبان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وضعیت نشر کودک و نوجوان نیازمند سیاستگذاری و حمایت جدی است تا بیش از این بین کودکان و نوجوانان با کتاب فاصله ایجاد نشود.

نوشته های مشابه
سفرنامه‌نویسی ساده نیست/ خط قرمزها را می‌شناسم/ فعلاً برنامه‌ای برای ساخت رادیو هفت ندارم
تفاوت‌های فرهنگی ایران و ژاپن/ ایرانی‌ها شادند ژاپنی‌ها پر کار!
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.