لزوم معرفی مفاخر فرهنگی و دینی به نسل جوان

شهر بیست/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به برگزاری آیین نکوداشت آیت الله العظمی محقق داماد، گفت: یکی از وظایف جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تجلیل از مفاخر فرهنگی و دینی و معرفی به نسل جوان در زمینه الگوسازی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم معرفی مفاخر فرهنگی و دینی به نسل جوان
شناسه : 16350 | انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سید موسی حسینی کاشانی در نشست خبری نکوداشت آیت الله العظمی سید محمد محقق داماد که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، به تلاش ویژه مجموعه اداره ‌کل برای هماهنگی و میزبانی شایسته استان از این همایش اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تجلیل از مفاخر فرهنگی و دینی است که ضمن تکریم مقام علمی آن بزرگواران، با معرفی به نسل حاضر در زمینه الگوسازی، اقدام ارزشمندی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: چهره‌های فاخر و ارزشمند بسیاری در قم به دلیل وجود و مرکزیت حوزه علمیه قم وجود دارد که امیدواریم در سالیان آتی نیز در معرفی این شخصیت‌ها تلاش شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه آیت الله العظمی محقق داماد از چهره‌های تأثیرگذار حوزه علمیه قم محسوب می‌شود، افزود: با نظر ویژه دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، این همایش صرفا برگزاری یک نکوداشت نیست چراکه ۲۱ جلد موسوعه تقریرات دروس این عالم دینی رونمایی می‌شود و در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد.

حسینی کاشانی افزود: این همایش با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و با مشارکت نهادهای حوزوی از جمله مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و آستان مقدسه حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) برگزار می‌شود. 

در این آیین چند تن از شخصیت ها و بزرگان فرهنگی و حوزوی از جمله سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، آیت الله استادی رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش و آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید سخنرانی خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: آیین نکوداشت آیت الله العظمی سید محمد محقق داماد به صورت زنده از شبکه چهار سیما و شبکه قم پخش خواهد شد. 

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.