لزوم معرفی مفاخر فرهنگی و دینی به نسل جوان

شهر بیست/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به برگزاری آیین نکوداشت آیت الله العظمی محقق داماد، گفت: یکی از وظایف جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تجلیل از مفاخر فرهنگی و دینی و معرفی به نسل جوان در زمینه الگوسازی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم معرفی مفاخر فرهنگی و دینی به نسل جوان
شناسه : 16350 | انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سید موسی حسینی کاشانی در نشست خبری نکوداشت آیت الله العظمی سید محمد محقق داماد که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، به تلاش ویژه مجموعه اداره ‌کل برای هماهنگی و میزبانی شایسته استان از این همایش اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تجلیل از مفاخر فرهنگی و دینی است که ضمن تکریم مقام علمی آن بزرگواران، با معرفی به نسل حاضر در زمینه الگوسازی، اقدام ارزشمندی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: چهره‌های فاخر و ارزشمند بسیاری در قم به دلیل وجود و مرکزیت حوزه علمیه قم وجود دارد که امیدواریم در سالیان آتی نیز در معرفی این شخصیت‌ها تلاش شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه آیت الله العظمی محقق داماد از چهره‌های تأثیرگذار حوزه علمیه قم محسوب می‌شود، افزود: با نظر ویژه دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، این همایش صرفا برگزاری یک نکوداشت نیست چراکه ۲۱ جلد موسوعه تقریرات دروس این عالم دینی رونمایی می‌شود و در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد.

حسینی کاشانی افزود: این همایش با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و با مشارکت نهادهای حوزوی از جمله مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و آستان مقدسه حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) برگزار می‌شود. 

در این آیین چند تن از شخصیت ها و بزرگان فرهنگی و حوزوی از جمله سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، آیت الله استادی رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش و آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید سخنرانی خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: آیین نکوداشت آیت الله العظمی سید محمد محقق داماد به صورت زنده از شبکه چهار سیما و شبکه قم پخش خواهد شد. 

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.