توصیه‌های پلیس برای امنیت در مقابل سرقت

شهر بیست/ رئیس پلیس آگاهی استان قم برای امنیت بیشتر شهروندان در مقابل دزدی‌ها به بیان چند نکته ایمنی پرداخت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توصیه‌های پلیس برای امنیت در مقابل سرقت
شناسه : 1444 | انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱   پرینت
به گزارش پایگاه خبری شهر بیست، سرهنگ احمد کرمی در توصیه‌هایی عنوان کرد: از حمل پول نقد بدون پوشش و حفاظت مناسب مخصوصاً هنگام خروج از بانک خودداری کرده و در صورت امکان از چک‌های بانکی استفاده کنید، همچنین از حمل پول نقد زیاد، اقلام قیمتی و حمل غیرضروری اسناد و مدارک باارزش به صورت پیاده در هر شرایطی بپرهیزید.
وی افزود: از شمارش پول در انظار عمومی بپرهیزید، چنانچه به اقتضای شغل خود مجبور به حمل پول نقد هستید، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و از سوار شدن به اتومبیل های متفرقه شخصی مخصوصاً در مسیرهای پرت، خلوت و خارج شهر خودداری کنید.
کرمی ادامه داد: هنگام دریافت پول و خروج از بانک مراقب اطراف خود، خصوصاً موتورسواران مشکوک باشید، در صورتی که مجبور به استفاده از خودروهای شخصی هستید، وضعیت داخل اتومبیل از قبیل درها، شیشه بالابر و … را بررسی کنید و درصورت مشاهده موارد مشکوک یا حرکات و صحبت های نابه جا، به صورت معقول از خودرو پیاده شده و از مردم کمک بگیرید و با به خاطر سپردن شماره پلاک، رنگ و سایر مشخصات خودرو، نیروی انتظامی را مطلع کنید.
رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: در صورت مشاهده تغییر مسیر بی تفاوت نبوده و سریعاً به راننده متذکر شوید، در بین راه از قبول هر گونه خوردنی و نوشیدنی از راننده و مسافران بپرهیزید، استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، مینی بوس و تاکسی به ویژه برای خواهران اطمینان بخش تر است، بنابراین توصیه می شود در صورت تنها بودن از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.
وی خاطرنشان کرد: شب ها از سوار شدن به خودروهای شخصی جهت تردد اجتناب کنید و برای تردد به مناطق حاشیه ای و خلوت شهر بهتر است از وسایل نقلیه شخصی دیگران استفاده نکنید.
کرمی تصریح کرد: پول نقد، زیور آلات و اشیای قیمتی خود را در معرض دید راننده و سرنشینان قرار ندهید و در پایانه های مسافربری وسایل شخصی خود را به افراد ناشناس نسپارید، همچنین از کیف و سایر وسایل همراه خود فاصله نگیرید، اگر قصد معامله ای دارید که به حمل پول نقد نیازمند است، نزد افراد ناشناس از آن صحبت نکنید.
سرهنگ کرمی تأکید کرد:  چنانچه در صندوق عقب خودرو وسایلی دارید، به هنگام برداشتن آن اندکی صبر کنید و بعد از پیاده شدن راننده از اتومبیل خارج شوید و در صورت پنچر شدن مشکوک و غیرعادی اتومبیل پول نقد و اشیای قیمتی خود را در جای مطمئن قرار داده و پس از قفل کردن درها با هوشیاری کامل نسبت به تعویض لاستیک اقدام کنید.

 

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.