توصیه‌های پلیس برای امنیت در مقابل سرقت

شهر بیست/ رئیس پلیس آگاهی استان قم برای امنیت بیشتر شهروندان در مقابل دزدی‌ها به بیان چند نکته ایمنی پرداخت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توصیه‌های پلیس برای امنیت در مقابل سرقت
شناسه : 1444 | انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱   پرینت
به گزارش پایگاه خبری شهر بیست، سرهنگ احمد کرمی در توصیه‌هایی عنوان کرد: از حمل پول نقد بدون پوشش و حفاظت مناسب مخصوصاً هنگام خروج از بانک خودداری کرده و در صورت امکان از چک‌های بانکی استفاده کنید، همچنین از حمل پول نقد زیاد، اقلام قیمتی و حمل غیرضروری اسناد و مدارک باارزش به صورت پیاده در هر شرایطی بپرهیزید.
وی افزود: از شمارش پول در انظار عمومی بپرهیزید، چنانچه به اقتضای شغل خود مجبور به حمل پول نقد هستید، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و از سوار شدن به اتومبیل های متفرقه شخصی مخصوصاً در مسیرهای پرت، خلوت و خارج شهر خودداری کنید.
کرمی ادامه داد: هنگام دریافت پول و خروج از بانک مراقب اطراف خود، خصوصاً موتورسواران مشکوک باشید، در صورتی که مجبور به استفاده از خودروهای شخصی هستید، وضعیت داخل اتومبیل از قبیل درها، شیشه بالابر و … را بررسی کنید و درصورت مشاهده موارد مشکوک یا حرکات و صحبت های نابه جا، به صورت معقول از خودرو پیاده شده و از مردم کمک بگیرید و با به خاطر سپردن شماره پلاک، رنگ و سایر مشخصات خودرو، نیروی انتظامی را مطلع کنید.
رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: در صورت مشاهده تغییر مسیر بی تفاوت نبوده و سریعاً به راننده متذکر شوید، در بین راه از قبول هر گونه خوردنی و نوشیدنی از راننده و مسافران بپرهیزید، استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، مینی بوس و تاکسی به ویژه برای خواهران اطمینان بخش تر است، بنابراین توصیه می شود در صورت تنها بودن از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.
وی خاطرنشان کرد: شب ها از سوار شدن به خودروهای شخصی جهت تردد اجتناب کنید و برای تردد به مناطق حاشیه ای و خلوت شهر بهتر است از وسایل نقلیه شخصی دیگران استفاده نکنید.
کرمی تصریح کرد: پول نقد، زیور آلات و اشیای قیمتی خود را در معرض دید راننده و سرنشینان قرار ندهید و در پایانه های مسافربری وسایل شخصی خود را به افراد ناشناس نسپارید، همچنین از کیف و سایر وسایل همراه خود فاصله نگیرید، اگر قصد معامله ای دارید که به حمل پول نقد نیازمند است، نزد افراد ناشناس از آن صحبت نکنید.
سرهنگ کرمی تأکید کرد:  چنانچه در صندوق عقب خودرو وسایلی دارید، به هنگام برداشتن آن اندکی صبر کنید و بعد از پیاده شدن راننده از اتومبیل خارج شوید و در صورت پنچر شدن مشکوک و غیرعادی اتومبیل پول نقد و اشیای قیمتی خود را در جای مطمئن قرار داده و پس از قفل کردن درها با هوشیاری کامل نسبت به تعویض لاستیک اقدام کنید.

 

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.