اصلاح هندسی میدان‌های قم بر اساس استانداردهای ترافیکی است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از کاهش آمار تصادفات در میدان آزادگان و میدان ولی‌عصر(عج) بعد از اصلاح هندسی این دو میدان خبر داد و گفت: برای اصلاح رفتارهای ترافیکی غلط باید میدان‌های شهر از نظر هندسی تغییر کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اصلاح هندسی میدان‌های قم بر اساس استانداردهای ترافیکی است
شناسه : 82911 | انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا خانه‌زاد یزدی در یکصدوبیست‌ویکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد، اظهار داشت: ترافیک شهر قم در روزهای مناسبتی اجتناب‌ناپذیر بوده و شهر با زیرساخت‌های لازم برای حذف ترافیک در روزهایی مانند نیمه شعبان مقداری فاصله دارد.

وی سپس به اصلاح هندسی بعضی از میدان‌های شهر مانند میدان آزادگان و میدان ولی‌عصر(عج) اشاره کرد و افزود: تمام طرح‌ها بر اساس استانداردهای مهندسی اجراشده و با اصلاح میادین شاهد کاهش تصادفات هستیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، اصلاح هندسی میدان‌های شهر را برای اصلاح رفتارهای ترافیکی غلط رانندگان لازم دانست و بیان کرد: شاید ترافیک بخشی از میدان افزایش پیداکرده باشد، اما آمارها نشان می‌دهد تعداد تصادفات و انجام رفتارهای ترافیکی غلط به‌شدت کاهش پیداکرده و در آمارهای پلیس راهور ثبت است.

وی، طراحی ورودی و خروجی بلوار عمار یاسر و احتمال ایجاد ترافیک در هسته مرکزی شهر را موردتوجه قرار داد و گفت: تمام طراحی‌ها بر اساس استانداردهای مهندسی کشور انجام‌شده و هیچ‌یک شرایط غیر استانداری ندارند.

خانه‌زاد یزدی برنامه‌ریزی‌های ترافیکی در شهر را مورداشاره قرارداد و افزود: هر هفته جلسه تخصصی پارکینگ در شهرداری و مناطق برگزار می‌شود که معاونین و شهرداران مناطق در این جلسه حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل کمبود پارکینگ تمام لکه‌های خالی مناطق شناسایی‌شده و برای تملک آن در بودجه سال آینده ردیف ویژه‌ای دیده‌شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در پایان گفت: در تملک نیز اولویت‌بندی انجام‌شده تا ابتدا به‌صورت هم‌سطح به پارکینگ تبدیل شود و سپس در سنوات آینده اقدام به ساخت پارکینگ طبقاتی کنیم.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.