جوادیان در پاسخ به «شهر۲۰» خبر داد

پیشنهاد جدید شهرداری برای بازگشایی پارک سالاریه

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم از پیشنهاد جدید شهرداری به دانشگاه امام صادق(ع) برای بازگشایی پارک سالاریه خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیشنهاد جدید شهرداری برای بازگشایی پارک سالاریه
شناسه : 82461 | انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳   پرینت

پیام جوادیان در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» در خصوص آخرین وضعیت باغ سالاریه و توافق شهرداری و دانشگاه امام صادق(ع)، اظهار کرد: باغ فعلی سالاریه چهار هکتار است که در اختیار دانشگاه امام صادق(ع) قرار دارد و متأسفانه هنوز هیچ توافقی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد جدید شهرداری به مسئولان دانشگاه امام صادق(ع) ارائه شده اما هنوز پاسخی دریافت نکردیم.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم در خصوص جزئیات پیشنهادات شهرداری به دانشگاه امام صادق(ع)، گفت: پیشنهاد اول ما این بود که باغ سالاریه را به صورت کامل به شهرداری واگذار کنند تا به پارک عمومی تبدیل شود و در اختیار مردم قرار بگیرد و معادل ریالی آن را در هر جای شهر بویژه در بلوار پیامبر اعظم(ص)، زمین معوض بدهیم.

جوادیان در خصوص پیشنهاد جدید شهرداری نیز عنوان کرد: پیشنهاد دیگر ما این بود که برای بخش انتهایی باغ سالاریه که آپارتمان‌سازی شده و تقریباً هشتصد متر است و معادل یک‌پنجم فضای باغ می‌شود، مجوز ساخت‌وساز به دانشگاه بدهیم و مابقی فضای باغ برای تبدیل‌شدن به پارک عمومی به شهرداری واگذار شود.

وی با تأکید بر اینکه قول می‌دهم که به هیچ عنوان کاربری باغ سالاریه تغییر نکند، تصریح کرد: در صورت تبدیل باغ سالاریه به پارک عمومی، دیوارهای آن را مثل پارک دورشهر برمی‌داریم و به صورت کامل در اختیار عموم شهروندان قرار می‌دهیم.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم در خصوص آخرین وضعیت درختان موجود در باغ سالاریه، گفت: شهرداری در بحث آبیاری و حفظ و نگهداری درختان کمک می‌کند اما حدود ۱۵۰ اصله نهال در باغ سالاریه موجود است که وضعیت مناسبی ندارد.

نوشته های مشابه
سفرنامه‌نویسی ساده نیست/ خط قرمزها را می‌شناسم/ فعلاً برنامه‌ای برای ساخت رادیو هفت ندارم
تفاوت‌های فرهنگی ایران و ژاپن/ ایرانی‌ها شادند ژاپنی‌ها پر کار!
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.