بهسازی بوستان دانشجو در منطقه ۳ قم

مدیر منطقه سه شهرداری قم از بهسازی بوستان دانشجو در بلوار شهید خداکرم خبر داد و گفت: گیاهان پوششی این بوستان جمع‌آوری شده و از گیاهان درختی و درختچه‌ای میوه یا گل محمدی استفاده شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بهسازی بوستان دانشجو در منطقه ۳ قم
شناسه : 81705 | انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهرداد روحانی وزیری با اشاره به بهسازی بوستان دانشجو با مساحت ۴۱ هزار و ۹۵۳ مترمربع واقع در حاشیه بلوار شهید خداکرم در منطقه سه اظهار داشت: بلوار شهید خداکرم یکی از ورودی‌های شهر قم و همچنین وجود مراکز اداری و علمی ازجمله پردیس دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی قم، اداره‌کل تعاون استان، مجتمع ورزشی کارگران استان، پزشکی قانونی استان و سایر مراکز دولتی و خصوصی در این محدوده، توجه به سیما و منظر شهری در این بلوار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی، محدودیت‌های توسعه و بهسازی فضای سبز در این بلوار را مورد توجه قرار داد و گفت: به دلیل محدودیت‌های عرصه ازجمله کیفیت پایین خاک عرصه، زهکشی نامناسب عرصه، بالابودن آب‌های زیرسطحی و محدودیت منابع آب، سبب محدود شدن دامنه انتخاب گونه‌های گیاهی شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به تمام این موارد و اهمیت بوستان دانشجو، بهسازی فضای سبز عرصه این بوستان با رویکرد بهینه‌سازی و مدیریت بهتر منابع آب در دسترس، افزایش حجم سبز، افزایش زیبایی منظر در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تا حد ممکن تلاش شد که گیاهان پوششی جمع‌آوری و از گیاهان درختی و درختچه‌ای میوه یا گل محمدی در باز کاشت عرصه استفاده شود، افزود: با توجه به مراکز علمی در حاشیه بوستان و ضرورت توجه ویژه به سیما و منظر این محدوده و استفاده دانشجویان از این مجموعه، تلاش شد که تا حد ممکن زیبایی عرصه نیز مدنظر باشد تا سبب رضایت شهروندان و مراجعین قرار گیرد.

به گفته روحانی وزیری، بهسازی بوستان دانشجو به مدت ۲ ماه و با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲ میلیارد ریال انجام شد.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.