تمام اتوبوس‌های شهری قم دارای معاینه فنی هستند

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: تمامی خودروهای سازمان دارای معاینه فنی معتبر هستند و به هیچ‌یک از خودروهای ناوگان سازمان اتوبوسرانی بدون معاینه فنی و پایش میزان آلایندگی، اجازه تردد و فعالیت داده نمی‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تمام اتوبوس‌های شهری قم دارای معاینه فنی هستند
شناسه : 80373 | انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی نیک با اشاره به اقدامات سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم برای حفاظت از محیط‌زیست و هوای پاک اظهار داشت: کلیه خودروهای سازمان که در سطح شهر هستند به‌صورت مرتب سرویس شده و دارای معاینه فنی معتبر هستند و به هیچ‌یک از خودروهای ناوگان سازمان اتوبوسرانی بدون معاینه فنی و پایش میزان آلایندگی، اجازه تردد و فعالیت داده نمی‌شود.

وی میانگین عمر مفید اتوبوس‌های سازمان را کمتر از ۳ و نیم سال دانست و افزود: بیش از ۹۰ درصد از اتوبوس‌های سازمان دارای استاندارد یورو ۴ بوده و دارای فیلتر dpf هستند که اصلاً اگزوز نداشته و فیلتر جذب ذرات معلق دارا هستند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در حال طی مراحل مناقصه برای خرید ۲۵ دستگاه اتوبوس یورو ۵ هستیم که از لحاظ میزان آلایندگی دارای بالاترین استانداردهای بین‌المللی هستند.

وی از دستور وزیر کشور برای واگذاری ۴۹ دستگاه اتوبوس قبلاً خریداری شده به‌منظور افزایش ناوگان و سهولت دسترسی شهروندان به اتوبوس خبر داد و گفت: همچنین مذاکرات لازم جهت فعال کردن نخستین خودرو برقی در استان به‌صورت آزمایشی انجام شده است .

وی با بیان اینکه ۶ دستگاه خودروی کاملاً برقی و رایگان در پیاده راه‌های اطراف حرم مطهر در حال خدمات‌رسانی به شهروندان هستند، اضافه کرد: فعالیت ۶ دستگاه اتوبوس رایگان اطراف رینگ حرم مطهر در هسته مرکزی شهر نیز در جهت کاهش مصرف همشهریان گرامی از خودرو شخصی و کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از آلودگی هوا اجرایی شده است.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.