سالانه حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر قم می‌شود

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم با بیان اینکه حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر در سال است، گفت: روزانه حدود ۲ و نیم میلیارد تومان هزینه رفت‌وروب و جمع‌آوری زباله و نگهداری فضای سبز می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سالانه حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر قم می‌شود
شناسه : 79913 | انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید اخوان در نشست پاسخگویی به مطالبات مردمی که در مسجد امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: قم در ساختار شهری مشکلات زیادی دارد و یک کلان‌شهری بوده که با انتظارات ملی و مناسبت‌های مختلف در طول ایام سال مواجه است و تردد زیادی به این شهر صورت می‌گیرد که باید زیرساخت‌های رفاهی هم برای مردم و زائران فراهم شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: شهرداری کمکی از دولت دریافت نمی‌کند و از منابع خود که دریافت عوارض از مردم بوده شهر را اداره می‌کند، و حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر در سال است که روزانه حدود ۲ و نیم میلیارد تومان هزینه رفت‌وروب و جمع‌آوری زباله و نگهداری فضای سبز است.

به گفته وی، در شورای اسلامی شهر سعی بر این است با نظارت درست‌، اولویت‌بندی و نیازسنجی، ردیف بودجه تعیین و با صرفه‌جویی و نگاه اقتصادی درآمدی که از مردم به‌صورت عوارض دریافت می‌شود، به‌صورت بهینه مورد مصرف واقع شود.

اخوان در ادامه تأکید کرد: در چند سال اخیر اقدامات خوبی ازجمله در ساختار ترافیکی شهر مثل عماریاسر که نقطه محوری شهر است، تقاطع‌های مدافعان حرم، میدان ولیعصر(عج)، میدان نماز و بلوارهای فردوسی، مرجعیت راه‌اندازی صورت گرفته؛ اما همچنان هم در شبکه شوارع و هم در تأمین زیرساخت‌های شهر، اماکن تفریحی و فراغتی کمبود وجود دارد و با نقطه مطلوب فاصله دارد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر تصریح کرد: رویکرد شورای شهر قم این است که بودجه جاری را به حداقل برساند و بیشتر درآمد حاصله صرف کارهای عمرانی و زیرساختی بشود.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.