اختصاص ۱۵۰۰ تخت‌ بیمارستانی به گردشگری سلامت در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی با افتتاح بیمارستان‌های «خاتم» و «نور» در اختیار گردشگری سلامت قرار می‌گیرد، گفت: در حال حاضر آخرین استان از نظر تعداد تخت‌های بیمارستانی هستیم و تلاش می‌شود ۳ بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی دولتی بویژه در مناطقی که مسکن ملی ساخته خواهد شد، احداث کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اختصاص ۱۵۰۰ تخت‌ بیمارستانی به گردشگری سلامت در قم
شناسه : 79495 | انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مهدی مصری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، اظهار داشت: حوزه گردشگری سلامت موضوع مهمی است و در این زمینه جلسات متعدد هماهنگی با استان‌های مشهد و شیراز برگزار شده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری سلامت، افزود: استان قم باید به جایگاه مناسبی در گردشگری سلامت دست پیدا کند و این مهم نیازمند اهتمام بیشتر و تلاش مسئولین است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، بیان کرد: بیمارستان‌های استان در راستای خدمت‌رسانی به بیماران از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، حوزه گردشگری در راستای بحث‌های اقامتی برنامه دارد.

مصری تصریح کرد: با افتتاح بیمارستان‌های «خاتم» و «نور»، ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی در اختیار گردشگری سلامت قرار می‌گیرد، در حال حاضر آخرین استان از نظر تخت‌های بیمارستانی هستیم و تلاش می‌شود ۳ بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی دولتی بویژه در مناطقی که مسکن ملی ساخته خواهد شد، احداث کنیم. 

وی با اشاره به اهمیت توجه به مشکلات بیماران سرطانی، گفت: فرایند بسیار جامعی در کشور برای درمان بیماری سرطان شکل گرفته است که هزینه‌های مردم کاهش پیدا کند و تلاش می‌شود بحث پیشگیری و درمان به خوبی انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: در گذشته مشکلاتی در زمینه اورژانس شهید بهشتی داشتیم و دستیار ویژه‌ای در این زمینه گذاشتم که نظام کرامت مراجعین به اورژانس حفظ شود.

مصری، افزود: یکی از موضوعات گردشگری سلامت بانک اطلاعات متخصصین بخش سلامت است و اگر شفاف شود مردم به خوبی از آن بهره مند خواهند شد، اگر گردشگری در استان مورد توجه قرار بگیرد مردم استان از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) یکی از بیمارستان‌های مورد توجه در استان است که میزان رضایت بیماران بسیار مناسب است و تلاش می‌شود همه بخش‌های درمانی استان در زمینه خدمات درمانی به بیماران سطح بهتری ارائه دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، خاطرنشان کرد: غربالگری طرح ملی است و ضمن اینکه شاخص تحرک در استان نامناسب است در فشار خون و دیابت وضعیت خوبی نداریم و تعداد زیادی غربال در قم انجام شد و برخی از شهروندان مبتلا به فشار خون و دیابت هستند، اما از این موضوع اطلاع ندارند.

نوشته های مشابه
ترمیم و نوسازی آسفالت ۴۰۰ مدرسه در قم
تشریح نقشه راه بودجه‌ای شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
معارضات پروژه بسط شرقی برطرف شد
بوستان‌های منطقه ۵ قم بهسازی می‌شود
استقرار شعبه تعزیرات حکومتی در سازمان میادین شهرداری قم
برنامه‌ریزی برای تکمیل مسیرهای دسترسی تونل غدیر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.