اختصاص ۱۵۰۰ تخت‌ بیمارستانی به گردشگری سلامت در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی با افتتاح بیمارستان‌های «خاتم» و «نور» در اختیار گردشگری سلامت قرار می‌گیرد، گفت: در حال حاضر آخرین استان از نظر تعداد تخت‌های بیمارستانی هستیم و تلاش می‌شود ۳ بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی دولتی بویژه در مناطقی که مسکن ملی ساخته خواهد شد، احداث کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اختصاص ۱۵۰۰ تخت‌ بیمارستانی به گردشگری سلامت در قم
شناسه : 79495 | انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مهدی مصری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، اظهار داشت: حوزه گردشگری سلامت موضوع مهمی است و در این زمینه جلسات متعدد هماهنگی با استان‌های مشهد و شیراز برگزار شده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری سلامت، افزود: استان قم باید به جایگاه مناسبی در گردشگری سلامت دست پیدا کند و این مهم نیازمند اهتمام بیشتر و تلاش مسئولین است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، بیان کرد: بیمارستان‌های استان در راستای خدمت‌رسانی به بیماران از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، حوزه گردشگری در راستای بحث‌های اقامتی برنامه دارد.

مصری تصریح کرد: با افتتاح بیمارستان‌های «خاتم» و «نور»، ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی در اختیار گردشگری سلامت قرار می‌گیرد، در حال حاضر آخرین استان از نظر تخت‌های بیمارستانی هستیم و تلاش می‌شود ۳ بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی دولتی بویژه در مناطقی که مسکن ملی ساخته خواهد شد، احداث کنیم. 

وی با اشاره به اهمیت توجه به مشکلات بیماران سرطانی، گفت: فرایند بسیار جامعی در کشور برای درمان بیماری سرطان شکل گرفته است که هزینه‌های مردم کاهش پیدا کند و تلاش می‌شود بحث پیشگیری و درمان به خوبی انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: در گذشته مشکلاتی در زمینه اورژانس شهید بهشتی داشتیم و دستیار ویژه‌ای در این زمینه گذاشتم که نظام کرامت مراجعین به اورژانس حفظ شود.

مصری، افزود: یکی از موضوعات گردشگری سلامت بانک اطلاعات متخصصین بخش سلامت است و اگر شفاف شود مردم به خوبی از آن بهره مند خواهند شد، اگر گردشگری در استان مورد توجه قرار بگیرد مردم استان از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) یکی از بیمارستان‌های مورد توجه در استان است که میزان رضایت بیماران بسیار مناسب است و تلاش می‌شود همه بخش‌های درمانی استان در زمینه خدمات درمانی به بیماران سطح بهتری ارائه دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، خاطرنشان کرد: غربالگری طرح ملی است و ضمن اینکه شاخص تحرک در استان نامناسب است در فشار خون و دیابت وضعیت خوبی نداریم و تعداد زیادی غربال در قم انجام شد و برخی از شهروندان مبتلا به فشار خون و دیابت هستند، اما از این موضوع اطلاع ندارند.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.