قمی‌ها در طرح غربالگری دیابت و فشار خون شرکت کنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه طرح ملی بسیج غربالگری دیابت و فشار خون از بیستم آبان‌ماه در  ۲۰۰ پایگاه‌ سلامت و خانه‌های بهداشت استان آغاز شده و تا ۱۵ دی ادامه دارد، گفت: تاکنون ۳۲۰ هزار نفر معادل ۴۰ درصد جمعیت هدف (افراد بالای ۱۸ سال) مورد غربالگری گرفتند که حدود ۲۰ درصد پیش‌دیابت و ۴۰ درصد پیش‌فشار خون داشتند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قمی‌ها در طرح غربالگری دیابت و فشار خون شرکت کنند
شناسه : 79490 | انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مجید اصغری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم در حاشیه نشست خبری «سفر، زیارت و سلامت» در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: بسیج غربالگری دیابت و فشار خون از بیستم آبان‌ماه در  ۲۰۰ پایگاه‌ سلامت و خانه‌های بهداشت استان آغاز شده و تا ۱۵ دی ادامه دارد.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۲۰ هزار نفر معادل ۴۰ درصد جمعیت هدف (افراد بالای ۱۸ سال) در طرح غربالگری دیابت و فشار خون شرکت کردند که حدود ۲۰ درصد پیش‌دیابت و ۴۰ درصد پیش‌فشار خون دارند و ۷۰ هزار نفر از این موضوع اطلاعی نداشتند.

وی تصریح کرد: کسانی که در این طرح به عنوان بیماران پیش‌دیابت و پیش‌فشارخون شناسایی می‌شوند در پیگیری‌های بعدی تلاش می‌شود تا بیماری آنها به دیابت و فشار خون تبدیل نشود.

وی تصریح کرد: در استان‌های دیگر تاکنون ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت هدف در طرح غربالگری دیافت و فشار خون شرکت کردند اما این آمار در قم، ۴۰ درصد است و نیازمند همراهی رسانه‌های استان برای ترغیب شهروندان در مراجعه به پایگاه‌های سلامت و شرکت در این طرح هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: ۱۴.۵ درصد از شهروندان بالای ۱۸ سال در قم به دیابت مبتلا هستند و ۳۰ درصد نیز فشار خون دارند که آمار خیلی بدی است؛ در عین حال، ۵ تا ۱۵ دقیقه ورزش روزانه سبب می‌شود ۵ سال عمر بیماران دیابتی افزایش پیدا کند.

نوشته های مشابه
ترمیم و نوسازی آسفالت ۴۰۰ مدرسه در قم
تشریح نقشه راه بودجه‌ای شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
معارضات پروژه بسط شرقی برطرف شد
بوستان‌های منطقه ۵ قم بهسازی می‌شود
استقرار شعبه تعزیرات حکومتی در سازمان میادین شهرداری قم
برنامه‌ریزی برای تکمیل مسیرهای دسترسی تونل غدیر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.