قمی‌ها در طرح غربالگری دیابت و فشار خون شرکت کنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه طرح ملی بسیج غربالگری دیابت و فشار خون از بیستم آبان‌ماه در  ۲۰۰ پایگاه‌ سلامت و خانه‌های بهداشت استان آغاز شده و تا ۱۵ دی ادامه دارد، گفت: تاکنون ۳۲۰ هزار نفر معادل ۴۰ درصد جمعیت هدف (افراد بالای ۱۸ سال) مورد غربالگری گرفتند که حدود ۲۰ درصد پیش‌دیابت و ۴۰ درصد پیش‌فشار خون داشتند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قمی‌ها در طرح غربالگری دیابت و فشار خون شرکت کنند
شناسه : 79490 | انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مجید اصغری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم در حاشیه نشست خبری «سفر، زیارت و سلامت» در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: بسیج غربالگری دیابت و فشار خون از بیستم آبان‌ماه در  ۲۰۰ پایگاه‌ سلامت و خانه‌های بهداشت استان آغاز شده و تا ۱۵ دی ادامه دارد.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۲۰ هزار نفر معادل ۴۰ درصد جمعیت هدف (افراد بالای ۱۸ سال) در طرح غربالگری دیابت و فشار خون شرکت کردند که حدود ۲۰ درصد پیش‌دیابت و ۴۰ درصد پیش‌فشار خون دارند و ۷۰ هزار نفر از این موضوع اطلاعی نداشتند.

وی تصریح کرد: کسانی که در این طرح به عنوان بیماران پیش‌دیابت و پیش‌فشارخون شناسایی می‌شوند در پیگیری‌های بعدی تلاش می‌شود تا بیماری آنها به دیابت و فشار خون تبدیل نشود.

وی تصریح کرد: در استان‌های دیگر تاکنون ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت هدف در طرح غربالگری دیافت و فشار خون شرکت کردند اما این آمار در قم، ۴۰ درصد است و نیازمند همراهی رسانه‌های استان برای ترغیب شهروندان در مراجعه به پایگاه‌های سلامت و شرکت در این طرح هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: ۱۴.۵ درصد از شهروندان بالای ۱۸ سال در قم به دیابت مبتلا هستند و ۳۰ درصد نیز فشار خون دارند که آمار خیلی بدی است؛ در عین حال، ۵ تا ۱۵ دقیقه ورزش روزانه سبب می‌شود ۵ سال عمر بیماران دیابتی افزایش پیدا کند.

نوشته های مشابه
حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
ساخت ۱۷ بوستان جدید در قم
مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی تا پایان سال تکمیل می‌شود
شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
احتمال عزل چند مدیر استانی/ شرایط واگذاری زمین به مردم تسهیل شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.