نشست تخصصی «سفر، زیارت و سلامت» در قم برگزار می‌شود

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه نشست تخصصی «سفر، زیارت و سلامت» با هدف توسعه گردشگری سلامت به میزبانی قم برگزار می‌شود، گفت: شهر قم به لحاظ آماری، گردشگر سلامت بیشتری از مشهد دارد اما به‌دلیل کمبود زیرساخت‌های مناسب و پایین‌بودن زمان ماندگاری، ارزش افزوده گردشگری سلامت در قم بسیار کمتر از شهرهای مشهد و شیراز است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نشست تخصصی «سفر، زیارت و سلامت» در قم برگزار می‌شود
شناسه : 79488 | انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمد جهانگیری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، با بیان اینکه قم، مشهد و شیراز سه شهر اصلی در پذیرش زائران سلامت هستند، گفت: طبق آمارهای موجود ۲۰ درصد از حدود سالانه ۱۰۰ میلیون زائر ورودی کشور با هدف سلامت به شهرهای زیارتی سفر می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید در موضوع گردشگری سلامت هدف‌گذاری اقتصادی داشته باشیم و نقش دستگاه‌ها در این زمینه مورد توجه قرار بگیرد.

دبیر نشست تخصصی «سفر، زیارت و سلامت» با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت استان در حوزه گردشگری سلامت تصریح کرد: هماهنگی سیاست‌ها و قوانین مهمترین زیرساخت و پیش زمینه برای رونق گردشگری سلامت است.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری نشست تخصصی «سفر، زیارت و سلامت» بیان کرد: کارگروه ویژه با موضوع طراحی هویت و اطلاع‌رسانی تشکیل شده و باید تولید محتوا مورد تأکید قرار بگیرد.

وی بیان کرد: نشست تخصصی «سفر، زیارت و سلامت» با هدف توسعه گردشگری سلامت روز چهارشنبه ۶ دی‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور مسئولان کشوری و استانی و سخنرانی معاون وزیر بهداشت برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: آسیب‌شناسی گردشگری سلامت، دیپلماسی اقتصادی گردشگری سلامت، ظرفیت‌شناسی گردشگری سلامت و اطلاع‌رسانی و طراحی هویت و تولید محتوای تخصصی در حوزه گردشگری سلامت ۴ محور همایش گردشگری سلامت است.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در زمینه درمان استان قم از ظرفیت خیرین به خوبی استفاده می‌شود و اختیار لازم به این عزیزان داده‌ایم، با رفع مشکلات حقوقی مجتمع الهادی، این مرکز به عنوان بیمارستان تخصصی دندانپزشکی به ۳۰۰ یونیت دندانپزشکی در چند سال آینده آماده خدمات‌رسانی به سه دهک کم‌درآمد خواهد شد.

دبیر نشست تخصصی «سفر، زیارت و سلامت» ترویج سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری سلامت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را از اهداف این رویداد دانست و گفت: راه‌اندازی دبیرخانه دائمی گردشگری سلامت در دانشگاه علوم‌ پزشکی قم برای تدوین سیاست‌گذاری حوزه گردشگری سلامت نیز از اهداف مهم این همایش علمی است.

جهانگیری بیان کرد: شهر مشهد در زمینه حوزه گردشگری سلامت سهم بیشتری دارد و سپس شیراز و قم قرار دارند، شیراز قدمت بالایی دارد و به گردشگران حاشیه خلیج فارس خدمات زیادی می‌دهد و در بحث زیارت به اندازه قم و مشهد پررنگ نیست، قم گردشگر سلامت بیشتری از مشهد دارد اما به لحاظ اقتصاد ضعیف‌تر است و بخاطر کمبود زیرساخت‌های مناسب و پایین‌بودن زمان ماندگاری، ارزش افزوده گردشگری سلامت در قم بسیار کمتر از شهرهای مشهد و شیراز است.

وی، سلامت‌محوری استان قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: قم در زمینه گیاهان دارویی جزء بهترین‌هاست و ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.