خاطره‌ای جالب از دعایی که امام خمینی(ره) برای خود کرد

شهر بیست/ رئیس شورای عالی حوزه گفت: از مرحوم آقای اشراقی داماد امام راحل خاطره‌ای نقل شده که روزی امام به ایشان گفتند اگر به شما بگویند یک دعای مستجاب دارید، چه دعایی می کنید؟ آقای اشراقی گفتند که علم زیاد همراه با عمل؛ امام فرمودند اما من دعا می‌کنم «اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً».
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خاطره‌ای جالب از دعایی که امام خمینی(ره) برای خود کرد
شناسه : 7867 | انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، آیت الله حسینی بوشهری شامگاه شنبه در سومین ضیافت افطاری دارالقرآن علامه طباطبایی که با حضور خانواده های شهدای مدافع حرم برگزار شد، اظهار کرد: اگر روزی که در پیشگاه پرودگار عالم محشور می شویم، عاقبت به خیر از این دنیا رفته باشیم حساب ما سهل و آسان خواهد بود اما اگر با شرایط بد و در حال معصیت و گناه از دنیا رفته باشیم، مورد خشم و غضب پروردگار خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مرگ دو قسم خوب و بد دارد، گفت: مرگ در حال عبادت و انجام کارهای خیر، مرگ در روزهایی که مشمول رحمت اللهی است مانند روز و شب جمعه و اعیاد و مرگ همراه با شهادت از مصادیق بارز مرگ خوب است.

رئیس شورای عالی حوزه افزود: مرگ های بسیار بد، مرگ هایی است که انسان در حالت گناه و زمانی که در جبهه باطل شمشیر می زند و یا در حالت کفر از دنیا برود.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد:‌ به شکل طبیعی همه ما خواستار این هستیم که عاقبت به خیر باشیم و مرگ ما مورد عنایت ذات کبریایی پرودگار باشد و دعایی که برای حیات و ممات ما قرار دادند «اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد» زندگی و مرگی زیباست که در راه و مورد رضایت اهل بیت(س) باشد.

شهدای مدافع حرم بهترین مرگ را داشتند

وی گفت: خوشا به حال شهدای مدافع حرم که قدم در این میدان گذاشتند و به شهادت رسیدند و مرگ آنان در حال شهادت، عبادت و جهاد در راه خدا بوده و همه ویژگی هایی که می شود برای یک مرگ شایسته مثال زد در این مرگ است و اگر در میان این شهدا، کسانی باشند که در روز و شب جمعه به شهادت رسیده باشند، مرگ بسیار خوبی داشته اند که خیرات در آن جمع است.

وی بیان کرد: آیت الله بروجردی همیشه آه می کشیدند و با حسرت می گفتند که خدایا نکند من از این دنیا بروم و رفتن من در این دنیا در جهت رضای تو نباشد.

این استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: از مرحوم آقای اشراقی داماد امام راحل خاطره ای نقل شده است که روزی امام به ایشان گفتند اگر به شما بگویند یک دعای مستجاب دارید، چه دعایی می کنید؟ آقای اشراقی گفتند که علم زیاد همراه با عمل؛ امام فرمودند اما من دعا می کنم «اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً».

شهدای مدافع حرم آبرو و عزت اسلام هستند

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: پایان راه باید مورد عنایت ذات پروردگار باشد و خانواده شهدای مدافع حرم اقدام مهم و کارستان کرده اند زیرا فرزندانی را تربیت کرده اند که آبرو و عزت برای اسلام شدند.

شهدای مدافع حرم مرزهای جغرافیایی را به دلیل حب اهلبیت(ع) درنوردیدند

وی با بیان اینکه فرهنگ اسلام مرز نمی شناسد، تصریح کرد: همان گونه که رهبر انقلاب بیان کردند ویژگی شهدای مدافع حرم این است که مرزهای جغرافیایی را درنوردیده اند.

امام جمعه قم گفت:‌ جوانان افغانستانی، پاکستانی و سایر ملت ها برای حمایت از اهل بیت(س) و به عشق حضرت زینب(س) عقیله بنی هاشم وارد میدان شدند و پیشانی بند «یا زینب» بستند زیرا پیامبر اسلام(ص) هم فرمودند که هر چیزی اساس و پایه دارد و اساس اسلام محبت اهلبیت است.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: عشق به اهلبیت در خانواده های شهدای مدافع حرم جا افتاده و نهادینه شده و آنان شفیعان خانواده هایشان در روز قیامت هستند.

وی بیان کرد: انسان ها انتخاب های مختلفی مانند انتخاب دین، زندگی، منزل، شغل و امثال آن دارند؛ گاهی انتخاب ها دنیا طلبانه و منفعت خواهانه است و بسیاری از افراد، انتخاب های دنیایی دارند و در تاریخ اسلام افرادی داشتیم که هم درباره غدیر و هم درباره سقیفه شعر گفتند و دنیاگرا بودند.

شهدای مدافع حرم، مرگ آگاهانه و با بصیرت داشتند

امام جمعه موقت قم عنوان کرد: برخی از انتخاب ها به دلیل ترس، برخی از روی تعصب قومی و برخی از سر جوزدگی است اما انتخاب راه اهلبیت(ع) آگاهانه و از روی بصیرت و درک درست است.

شهدای مدافع حرم بهترین انتخاب را کردند

آیت الله حسینی بوشهری به خانواده های شهدای مدافع حرم تبریک گفت که فرزندان آنان نه به خاطر دنیا، ترس، تعصب و جوزدگی بلکه به دلیل حب اهلبیت(س) انتخاب آگاهانه داشته اند که زیباترین انتخاب در زندگی آنان وجود داشته است.

اگر شهدای مدافع حرم نبودند داعش مرزها را می نوردید

وی گفت: همه به وجود شهدای مدافع حرم و خانواده های آنان افتخار می کنیم زیرا هدف داعش این بود که ایران را تصرف کند اما شاهدیم که امروز دشمن زبون شده زیرا داعش طبق نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی بنا نبود برای خود مرزی انتخاب کند و اگر این جوانان نبودند امروز وضعیت به گونه ای دیگر رقم می خورد.

مردم معامله قرن را به شکست می کشانند

عضو جامعه مدرسین گفت: هم اکنون هم دنبال معامله قرن هستند اما مردم ما به میدان آمدند و این معامله را هم به شکست خواهند کشاند.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: از همت بلند دست اندرکاران دارالقرآن علامه طباطبایی به عنوان مرکز عظیم قرآنی به دلیل برپایی دوره های قرآنی و برپایی این جلسه ارزشمند که با حضور علما، فضلا و خانواده مکرم شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) تشکیل شده قدردانی می کنم.

وی با اشاره به برگزاری این مراسم در بیت علامه طباطبایی بیان کرد: جا دارد از این مفسبر بزرگ قرآن کریم هم یاد کنیم که هم در زمان حیات خود در گسترش کلام وحی منشأ تاثیر بود و هم در زمان مماتشان منشأ اثر است.

خاطرنشان می شود که در پایان این مراسم از ۴۰ دانش آموز ممتاز فرزند شهدای مدافع حرم تجلیل شد و آنان هدایای خود را از دست آیت الله حسینی بوشهری رئیس شورای عالی حوزه های علمیه دریافت کردند.

 

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.