راه‌اندازی نخستین دفتر تسهیلگری محلات در قم

با راه‌اندازی دفتر تسهیلگری محله دروازه ری، نخستین جلسه پیرامون بررسی و ارائه راهکارهای رفع مشکلات این محله برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
راه‌اندازی نخستین دفتر تسهیلگری محلات در قم
شناسه : 78572 | انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، در راستای تشکیل دفتر تسهیلگری محله دروازه ری به‌عنوان نخستین دفتر تسهیلگری توسط شهرداری و سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر، جلسه‌ای به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات اجتماعی محله با حضور معاون اجتماعی پلیس قم، نهادهای مردمی (امام جماعت محله، بهزیستی، آموزش و پرورش و نمایندگان اهالی محله) و مدیرعامل و معاون سازمان بهسازی در مسجد ولی‌عصر(عج) دروازه ری تشکیل شد.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم در این خصوص گفت: ازآنجایی‌که مهم‌ترین وظیفه دفاتر تسهیلگری، رویکرد احیای محله با ایجاد اقدامات توأمان کالبدی و اجتماعی با حضور مردم است، اعضای حاضر ابعاد مختلف معضلات و مشکلات اجتماعی را مورد بررسی قرار داده و به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در این محل تصمیماتی اتخاذ شد.

علیرضا خاکی اظهار داشت: در این جلسه مسائل و مشکلات اجتماعی از سوی نهادهای مختلف و اهالی محل مطرح و مقرر شد در قالب کارگروه‌هایی و با تعیین وظایف با همکاری شهرداری و نهادهای مرتبط نسبت به اقدامات لازم از قبیل افزایش گشت‌های انتظامی، آگاهی سازی عمومی از طریق مراکز آموزشی و مدارس، نهادهای اجتماعی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی، پخش جزوات و کتاب‌های آموزشی، سخنرانی، برگزاری دوره‌های تخصصی و … برای خانواده‌ها بخصوص زنان و کودکان انجام پذیرد.

همچنین مقرر شد در خصوص ابعاد دیگر مسائل اجتماعی جلسات تخصصی‌تر با حضور نهادهای متولی تشکیل گردد و دفتر تسهیل گری محل به‌عنوان پایگاه این امر معرفی شد.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم خاطرنشان کرد: تمامی شهروندان و ساکنین این محدوده می‌توانند نظرات، پیشنهادات و درخواست‌های خود را در همه حوزه‌های مرتبط با بازآفرینی محل به دفتر تسهیل گری محله دروازه ری به‌عنوان نماینده این سازمان در محله ارائه کنند.

نوشته های مشابه
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز در منطقه ۲ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.