قبرستان نو باغمزار می‌شود

مدیر منطقه هفت شهرداری قم گفت: با آغاز طرح بازآفرینی شهری در اطراف حرم مطهر و قبرستان نو، ۷۰ پلاک در این محدوده تملک شده است و در صورت اجرای این پروژه، این فضا در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) به‌صورت باغمزار در اختیار عموم شهروندان قرار می‌گیرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قبرستان نو باغمزار می‌شود
شناسه : 77595 | انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد رمضانی اظهار کرد: با تصمیم مدیریت شهری در خصوص اجرای طرح بازآفرینی شهری در اطراف قبرستان نو با هدف ایجاد فضای سبز و بهسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) ۷۰ پلاک در این محدوده تملک شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته حدود ۱۳۴ مغازه در اطراف قبرستان نو احداث شده و ۵ هکتار فضای باز شهری معروف به قبرستان نو در پشت مغازه‌ها وجود دارد، افزود: در صورت اجرای این پروژه این فضا در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) به‌صورت باغمزار در اختیار عموم شهروندان قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به اینکه پروژه تملک از ابتدای سال آغاز شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۰ پلاک تملک شده و در حال رایزنی با مالکین هستیم تا تملک مابقی پلاک‌ها نیز صورت بگیرد.

وی ادامه داد: حفظ فضای آرامستان قبرستان نو و بهسازی مقابر مشاهیر در این محدوده از شاخصه‌های مهم این پروژه است و درعین‌حال باز شدن این فضای شهری در ایجاد امنیت برای ساکنین منطقه و ایجاد فضایی مطلوب و زیبا برای زائران کریمه اهل‌بیت (س) مؤثر است.

رمضانی از مالکان خواست تا با انجام توافق مابقی مغازه‌ها در تسریع پروژه تملک پلاک‌ها و انجام عملیات‌های عمرانی همکاری کنند.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.