تدوین طرح جامع کمربندی سبز شهر قم

مدیرعامل سازمان سیما، ‎منظر و فضای سبز شهرداری قم گفت: در راستای اجرای قانون هوای پاک، طرح جامع کمربندی سبز شهر قم در مراحل تصویب قرار دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تدوین طرح جامع کمربندی سبز شهر قم
شناسه : 77371 | انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جو‎ا‎د‎یا‎ن با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فضای سبز و درخت‎‎کاری، اظهار داشت: طرح جامع کمربند سبز شهر قم تدوین‌شده است و به‌زودی تصویب خواهد شد و بر اساس آن از اداره کل راه و شهرسازی اراضی جدید برای توسعه کمربند سبز دریافت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز در قم همواره با چالش‌های متعددی در بخش‌های تأمین آب، کیفیت آب، خاک بستر و هوا روبه‌رو بوده است، افزود: ازاین‌رو توسعه و نگهداری فضای سبز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان سیما‎، منظر و فضای سبز‎ شهرداری قم با اشاره به کاشت ۴۶۰ درخت مثمر در بلوار آیت‌الله بروجردی، خاطرنشان کرد: مناطق چهار، پنج و هشت به دلیل داشتن اراضی مستعد و با کیفیت سرانه فضای سبز بیشتری دارد.

جوادیان ادامه داد: در مناطق دو و شش به دلیل مسکونی بودن توافقی در خصوص ایجاد فضای سبز صورت نمی‌گیرد و با چالش بیشتری برای توسعه فضای سبز داخل بافت شهری روبه‌رو هستیم.

وی تأکید کرد: مطابق مصوبه هیئت‌وزیران و مصوبه مجلس، از وظایف دولت پرداخت یک سوم از هزینه جداسازی آب شرب از آب فضای سبز است، اما پرداختی صورت نگرفته است.

نوشته های مشابه
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.