فرایندهای معاملاتی شهرداری قم بازمهندسی می‌شود

مدیر امور قراردادها و پیمان‌های شهرداری قم گفت: بازمهندسی فرایندهای معاملاتی شهرداری قم و کاهش زمان روند انجام معاملات از دغدغه‌های مدیریتی در شهرداری قم است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فرایندهای معاملاتی شهرداری قم بازمهندسی می‌شود
شناسه : 77330 | انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حامد یاوری‌فر با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بازمهندسی و بهبود فرایندها، اظهار کرد: یکی از مطالباتی که حوزه‌های بهره‌بردار از ما دارند، کاهش زمان و افزایش دقت عمل بوده که یکی از این موارد انجام مناقصه‌ها و مزایده‌ها در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت یا سامانه ستاد است که از ابتدای امسال به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.  

وی افزود: سامانه ستاد عامل شفافیت و کاهش زمان است، همچنین در حوزه خرید خدمات مشاوره نیز شهرداری از طریق سامانه خود اقدام به ایجاد فضای رقابتی کرده است و استقبال بیشتری از طرف شرکت‌های مشاوره‌ای داشته‌ایم.  

مدیر امور قراردادها و پیمان‌های شهرداری قم، انجام قراردادهای شهرداری را در قالب ۱۸ تیپ قراردادی دانست و خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد قراردادهای شهرداری در قالب ۱۸ تیپ انجام می‌شود و تلاش شده همه موارد تیپ‌بندی و نحوه رسیدگی به آن نیز به‌صورت نرم‌افزاری انجام شود.  

یاوری‌فر از برگزاری دوره‌های آموزشی برای همکاران حوزه مالی و اقتصادی و سایر حوزه‌ها خبر داد و اضافه کرد: تمام حوزه‌ها باید دوره نحوه تهیه اسناد را بگذرانند و لازم است در هر بخش فرد مشخصی در این حوزه معرفی شود.  

وی نحوه بازرسی و نظارت بر معاملات شهرداری را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی بر تمام معاملات شهرداری به صورت ضمنی و موردی نظارت می‌کند و شورای اسلامی شهر نیز در جریان تمام فرایندهای مالی شهرداری قرار دارد.  

مدیر امور قراردادها و پیمان‌های شهرداری قم استقرار بازرسی استان را در شهرداری مناطق مورد توجه قرار داد و گفت: ابتدای امسال بازرسی استان گزارش شش‌ماهه‌ای از معاملات و فرایندهای مالی شهرداری تهیه کرد که به جز چند پیشنهاد هیچ مورد منفی نسبت به فرایندهای برگزاری معاملات در آن ذکر نشده بود.  

یاوری‌فر افزود: از زمان راه‌اندازی سامانه ستاد و سامانه‌های شهرداری، تمام فرایندها به‌صورت شفاف اطلاع‌رسانی شد، همه شرکت‌ها از تمام معاملات خبر دارند و از طریق روزنامه نیز بر اساس تکلیف قانونی اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

نوشته های مشابه
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز در منطقه ۲ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.