انجام طرح مطالعاتی ساخت و توسعه پارکینگ‌ها در قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مطالعاتی با عنوان متدولوژی تأمین پارکینگ و دستیابی به شیوه‌های ساخت و توسعه پارکینگ‌ها در حوزه حمل‌ونقل انجام گرفته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انجام طرح مطالعاتی ساخت و توسعه پارکینگ‌ها در قم
شناسه : 77287 | انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا خانه‌زاد یزدی اظهار کرد: طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک به‌عنوان یکی از اسناد توسعه شهر در ۲۷ خردادماه توسط وزارت کشور و شورای عالی هماهنگی ترافیک به تصویب رسید که امیدواریم مدیریت شهری با استناد به نقشه راه برای آینده کوتاه، میان و بلندمدت شهر تصمیم‌گیری مناسبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۱۴ محور مورد عارضه‌سنجی ترافیکی قرار گرفته‌اند، افزود: طرح‌های لازم برای نقاط حادثه‌خیز و مکان‌هایی که عبور عرضی عابرین و یا ترافیک در آن‌ها با مشکل مواجه بود، تهیه و مصوبات آن‌ها نیز اخذ شده است و بالغ‌بر ۵۰ کیلومتر طول مساحت محورهایی است که ممیزی ترافیک در آن‌ها انجام می‌گیرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ابراز کرد: برای پروژه اتصال فاز پنج عمار یاسر به خیابان رسالت و میدان سپاه مطالعات لازم در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک و همچنین حوزه عمرانی صورت گرفت تا بتوان حرکت‌های ترافیکی را از قبل پیش‌بینی و برای آن‌ها طرح متناسب تهیه کرد، ازجمله اینکه تقاطع‌های چراغ‌دار برای این طرح پیش‌بینی‌شده است.

وی در خصوص احداث پارکینگ‌ها در سطح شهر افزود: چنانچه برای نقاط مختلف شهر، ظرفیت کامل برای احداث پارکینگ در نظر گرفته شود، به ترافیک شهری و استفاده از خودروهای شخصی اهمیت داده شده است و ممکن است حمل‌ونقل عمومی تضعیف شود.

خانه‌زاد یزدی ادامه داد: باید نقاط بهینه‌ای نیز برای احداث پارکینگ در نظر گرفته شود که در همین راستا مطالعاتی با عنوان متدولوژی تأمین پارکینگ و دستیابی به شیوه‌های ساخت و توسعه پارکینگ‌ها در حوزه حمل‌ونقل انجام گرفته است.

وی با اشاره به تهیه زمین برای ساخت پارکینگ طبقاتی به‌صورت پراکنده در نقاط مختلف شهر تصریح کرد: ابتدا پارکینگ‌های طبقاتی اولویت‌دار به عرصه خواهد رسید و در کنار آن پارکینگ‌های سطحی نیز به‌صورت موضعی در محورهای شهری فعال می‌شوند.

معاون شهردار قم بیان کرد: کاربری‌های سطح شهر نیاز به تولید و جذب سفر دارند که تاکنون از ضرایب خاص شهر تهران در مطالعات استفاده می‌شد اما اکنورضا خانه‌زاد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار کرد: طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک به‌عنوان یکی از اسناد توسعه شهر در ۲۷ خردادماه توسط وزارت کشور و شورای عالی هماهنگی ترافیک به تصویب رسید که امیدواریم مدیریت شهری با استناد به نقشه راه برای آینده کوتاه، میان و بلندمدت شهر تصمیم‌گیری مناسبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۱۴ محور مورد عارضه‌سنجی ترافیکی قرار گرفته‌اند، افزود: طرح‌های لازم برای نقاط حادثه‌خیز و مکان‌هایی که عبور عرضی عابرین و یا ترافیک در آن‌ها با مشکل مواجه بود، تهیه و مصوبات آن‌ها نیز اخذ شده است و بالغ‌بر ۵۰ کیلومتر طول مساحت محورهایی است که ممیزی ترافیک در آن‌ها انجام می‌گیرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ابراز کرد: برای پروژه اتصال فاز پنج عمار یاسر به خیابان رسالت و میدان سپاه مطالعات لازم در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک و همچنین حوزه عمرانی صورت گرفت تا بتوان حرکت‌های ترافیکی را از قبل پیش‌بینی و برای آن‌ها طرح متناسب تهیه کرد، ازجمله اینکه تقاطع‌های چراغ‌دار برای این طرح پیش‌بینی‌شده است.

وی در خصوص احداث پارکینگ‌ها در سطح شهر افزود: چنانچه برای نقاط مختلف شهر، ظرفیت کامل برای احداث پارکینگ در نظر گرفته شود، به ترافیک شهری و استفاده از خودروهای شخصی اهمیت داده شده است و ممکن است حمل‌ونقل عمومی تضعیف شود.

خانه‌زاد یزدی ادامه داد: باید نقاط بهینه‌ای نیز برای احداث پارکینگ در نظر گرفته شود که در همین راستا مطالعاتی با عنوان متدولوژی تأمین پارکینگ و دستیابی به شیوه‌های ساخت و توسعه پارکینگ‌ها در حوزه حمل‌ونقل انجام گرفته است.

وی با اشاره به تهیه زمین برای ساخت پارکینگ طبقاتی به‌صورت پراکنده در نقاط مختلف شهر تصریح کرد: ابتدا پارکینگ‌های طبقاتی اولویت‌دار به عرصه خواهد رسید و در کنار آن پارکینگ‌های سطحی نیز به‌صورت موضعی در محورهای شهری فعال می‌شوند.

معاون شهردار قم بیان کرد: کاربری‌های سطح شهر نیاز به تولید و جذب سفر دارند که تاکنون از ضرایب خاص شهر تهران در مطالعات استفاده می‌شد اما اکنون این ضرایب را بومی‌سازی خواهیم کرد یعنی کاربری‌هایی که در این شهر قرار دارند، نیازسنجی شده و در سندهای بالادستی دقت مطالعات افزایش خواهد یافت.ن این ضرایب را بومی‌سازی خواهیم کرد یعنی کاربری‌هایی که در این شهر قرار دارند، نیازسنجی شده و در سندهای بالادستی دقت مطالعات افزایش خواهد یافت.

نوشته های مشابه
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز در منطقه ۲ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.