مهدویت عقبه تئوریک نظام است

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی به نقش مؤثر انقلاب اسلامی در احیای موضوع مهدویت اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب، حوزه مهدویت در قالب یک مجموعه باور مورد توجه منتظران و باورمندان اسلامی اعم از شیعه و سنی بود اما بعد از انقلاب اسلامی به عنوان عقبه تئوریک نظام جمهوری اسلامی تبدیل شد و مردم، معمار انقلاب را نایب امام زمان(عج) دانستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مهدویت عقبه تئوریک نظام است
شناسه : 77267 | انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام حسین الهی‌نژاد امروز در نشست خبری همایش ملی «جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر و راهبردهای مواجه با آنها» که در سالن کنفرانس دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: این همایش به همت پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دفتر تبلیغات برگزار خواهد کرد.

وی تصریح کرد: پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی در حوزه مباحث مهدوی فعالیت علمی دارد و مشتمل بر سه گروه مهدویت‌پژوهی، آینده‌پژوهی دین و دینداری و جریان شناسی مهدویت می‌شود.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: این پژوهشکده تاکنون ۷۰۰ مقاله علمی را ارائه کرده و بیش از نشست علمی و کرسی پژوهشی با موضوع مهدویت برگزار کرده است.

الهی‌نژاد همچنین از برگزاری بیست همایش ملی و بین‌المللی با موضوع مهدویت خبر داد و گفت: همایش ملی «جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت» به عنوان بیستمین همایش در قالب سلسله همایش‌های «نظریه انتظار» برگزار می‌شود.

مهدویت عقبه تئوریک نظام است

وی تصریح کرد: پیش‌تر همایش بین‌المللی «نظریه انتظار در اندیشه مقام معظم رهبری» با ۳۳ هزار و پانصد صفحه تولید محتوای علمی، همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» با ۲۶۰۰ صفحه تولید محتوای علمی و همایش بین‌المللی «مهدویت و انتظار در اندیشه آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی» با ۳ هزار صفحه تولید محتوای علمی برگزار شده است.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص ضرورت توجه به موضوع مهدویت، گفت: حوزه مهدویت خیلی مورد توجه افراد و مدعیان مختلفی قرار دارد و در این راستا ادعاهای بسیاری نیز صورت می‌گیرد و زمینه انحرافات و چالش‌هایی را در حوزه مهدویت ایجاد می‌کند و بر این اساس لازم است که حوزه مهدویت با نگاه علمی و پژوهشی مورد واکاوی قرار بگیرد.

الهی‌نژاد افزود: هرقدر نگاه علمی و پژوهشی و عقلانیت تقویت شود کمتر مورد چالش و اختلاف قرار می‌گیرد و باید حوزه مهدویت را از فضای احساسی و عاطفی خارج کرده و به سمت شعور و عقلانیت و پژوهش سوق داد تا کمتر مورد سوءاستفاده مدعیان و افراد سودجو قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: ورود علمی متخصصان و اندیشمندان حوزه و دانشگاه به حوزه مهدویت، عمق‌بخشی به مباحث مهدوی و فاصله‌گیری از نگاه سطحی و عوامانه، فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی مهدویت در میان مردم و تلاش برای تولید نظریه‌پردازی علمی با موضوع مهدویت از جمله اهداف برگزاری سلسله همایش‌های «نظریه انتظار» است.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی همچنین به نقش مؤثر انقلاب اسلامی در احیای موضوع مهدویت اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب، حوزه مهدویت در قالب یک باور مورد توجه منتظران و باورمندان اسلامی اعم از شیعه و سنی بود اما بعد از انقلاب اسلامی به عنوان عقبه تئوریک نظام جمهوری اسلامی تبدیل شد.

الهی‌نژاد افزود: مردم به معمار انقلاب اسلامی به عنوان نایب امام زمان(عج) باور داشتند و این موضوع نشان از توجه به مهدویت دارد.

وی تصریح کرد: با شروع و استقرار نهضت اسلامی شاهد رشد فزاینده و تعالی‌بخشی به موضوع مهدویت هستیم، بر این اساس مجلات علمی، مقالات مختلف، کتاب‌های متعدد و همایش‌های علمی متعددی برگزار شد که تا پیش از انقلاب اسلامی سابقه نداشت.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی اضافه کرد: همچنین موضوع مهدویت در سطح آکادمیک و علمی نیز دنبال شد و امروز امکان تحصیل در این رشته در سطح چهار حوزه و دکترای دانشگاه وجود دارد و متخصص تحویل جامعه می‌دهد.

نوشته های مشابه
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
هزینه ۱۳۰ میلیارد تومانی تکمیل دسترسی‌های تونل غدیر
تقدیر از شهردار قم به‌پاس ۲۱ سال تلاش اثرگذار در مدیریت شهری
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.