مونوریل به مدیریت شهری تحمیل می‌شود؟

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه شهرداری قم نمی‌تواند پای خود را از پروژه مونوریل کنار بکشد، گفت: اگر شهرداری این پروژه را از گوشت و خون خود نداد، مونوریل به سرانجام نمی‌رسد، دولت هم به تنهایی نمی‌تواند مونوریل را به نتیجه برساند، توقع داریم شهرداری قم حداقل ۵۰ درصد تأمین منابع مالی این پروژه را برعهده گیرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مونوریل به مدیریت شهری تحمیل می‌شود؟
شناسه : 76594 | انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، محسن منصوری روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات و موانع مونوریل قم، بیان داشت: مونوریل یک طرح مدیریت شهری است و شهرداری قم نمی‌تواند پای خود را از این پروژه کنار بکشد.

وی با بیان اینکه علت توقف چند ساله مونوریل پای کار نبودن متولی اصلی آن است، خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر قم در قبال این طرح مسوول هستند، اگر شهرداری این پروژه را از گوشت و خون خود نداد، مونوریل قم به سرانجام نمی‌رسد.

منصوری ادامه داد: همانطور که دولت در طرح‌های مختلف شهری مانند مترو کمک‌کار شهرداری قم است متقابلاً از شهرداری هم انتظار دارد در راستای اتمام پروژه‌هایی که به نفع مردم است پای کار باشد.

منصوری یادآور شد: شورای شهر قم باید در خصوص پروژه‌های شهری متقاعد شود و طرح‌های بزرگ تر از مونوریل قم در استان‌های دیگر اجرا شده و برای تامین اعتبارات آن نیز روش‌های مختلفی وجود دارد.

وی اظهار داشت: در سطح مردم، علما و گروه‌های اجتماعی نسبت به تعیین تکلیف دوطرح مونوریل و فرودگاه مطالبه جدی وجود دارد و مسئولان اجرایی و مدیریتی نباید اجازه بدهند این دو طرح بیش از این نیمه کاره بمانند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری گفت: مونوریل قم از طرح‌هایی است که باید زمینه های عملیاتی شدن آن نهایی شود و علت اینکه این طرح تاکنون به سرانجام نرسیده‌ بخاطر عدم ورود جدی مجموعه مدیریت شهری قم بوده است.

وی تاکید کرد: پس از نهایی شدن طرح امکان سنجی توسعه مونوریل قم، دولت راه‌های تامین مالی آن را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: پروژه مونوریل قم به عنوان یک پروژه شاخص در نظام جمهوری اسلامی شناخته شده است و تقاضا داریم مدیریت شهری خود را در تکمیل این پروژه کنار نکشد.

وی افزود: استاندار قم باید ابتدا پیگیر این باشد که مدیریت شهری موافق اجرای این پروژه است یا خیر؟ در صورتی که درون استان به توافق رسیده شد استاندار محترم قم می‌تواند این موضوع را از مراجع ملی پیگیری کند.

منصوری اشاره کرد: واقعیت این است دولت به تنهایی نمی‌تواند مونوریل قم را به نتیجه برساند، باتوجه به اینکه این پروژه مربوط به مدیریت و خدمات شهری است توقع داریم شهرداری قم حداقل ۵۰ درصد تأمین منابع مالی این پروژه را برعهده گیرد.

معاون رئیس جمهور مطرح کرد: برخی پروژه‌ها صرفاً نباید دیدگاه اقتصادی داشته باشند بلکه ما باید به‌دنبال ورودتکنولوژی جدید به کشور باشیم‌. مونوریل نیز تکنولوژی جدیدی است که باید وارد کشور و شهر قم شود.

منصوری خاطرنشان کرد: رئیس جمهور موافق ساخت این پروژه در قم است و بارها تأکید کرده که مجموعه دولت پیگیر تکمیل مونوریل قم باشند.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.