بازآفرینی ۶ کیلومتر محور تاریخی فرهنگی قم

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر گفت: محور تاریخی فرهنگی از حرم مطهر تا چهل اختران و امامزاده موسی مبرقع(ع) به طول ۶ کیلومتر و ۱۷ ریز پروژه برای توسعه حضور زائران در دستور کار قرار گرفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بازآفرینی ۶ کیلومتر محور تاریخی فرهنگی قم
شناسه : 76119 | انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی در حاشیه آغاز افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ زنی پروژه بزرگ شهری، با اشاره به افتتاح راه دسترسی میدان کهنه تا مسجد جامع، اظهار کرد: مسجد جامع بعد از حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران یکی از مهم‌ترین فضاهای مذهبی شهر است که در این راستا بازآفرینی پیرامون آن در دست اقدام بوده و شاهد بهره‌برداری از راه دسترسی میدان قدیمی شهر به مسجد جامع هستیم.

وی با بیان اینکه همچنین محور تاریخی عشقعلی نیز تکمیل‌شده است، ابراز کرد: این محور با توجه به وجود مراکز اقامتی، مورد استقبال زائران غیرایرانی قرار دارد.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر هدف اجرای طرح‌های بازآفرینی در اطراف حرم مطهر را مورد توجه قرار داد و افزود: با توجه به اینکه در گذشته حرم مطهر محور توسعه شهر بوده، لذا بافت فرسوده عمده پیرامون حرم مطهر را تشکیل داده است و متأسفانه زائرین مجبور به حرکت در بین این بافت برای استفاده از ظرفیت‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی شهر قم هستند.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت شهری به دنبال راهبرد بسترسازی و بازآفرینی درون‌زا در درون این بافت است، تصریح کرد: در این راستا محور تاریخی فرهنگی از حرم مطهر تا چهل اختران و امامزاده موسی مبرقع(ع) به طول ۶ کیلومتر و ۱۷ ریز پروژه برای توسعه حضور زائران در دستور کار قرار گرفت.

خاکی با اشاره به اینکه هدف از این اقدام معرفی نقاط تاریخی و فرهنگی شهر مانند امامزادگان، بیوت مراجع، بیت النور، مراکز فرهنگی تجاری، محلات قدیمی و …است، گفت: پروژه‌های مختلفی همچنان مانند سرای ملاحسین، میدان کهنه، دروازه ری و …در این محور در دستور کار است

نوشته های مشابه
جزئیات تشییع پیکر رئیس جمهور در قم اعلام شد
شاعران قمی در سوگ شهید جمهور
طنین تلاوت قرآن کریم در شهر قم
آمادگی شهر قم در برگزاری مراسم عزاداری شهادت آیت‌الله رئیسی
پیشنهاد نام‌گذاری یکی از معابر اصلی شهر قم به نام آیت‌الله رئیسی
طنین فضای معنوی حرم حضرت معصومه(س) در ساختمان اداری شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.