تولیت جدید مسجد جمکران معارفه شد

مراسم معارفه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی اکبر اجاق‌نژاد به‌عنوان تولیت جدید مسجد مقدس جمکران و تکریم 10 سال خدمت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تولیت جدید مسجد جمکران معارفه شد
شناسه : 75965 | انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مرکز خبر مسجد جمکران، مراسم تکریم و معارفه تولیت مسجد مقدس جمکران با حضور جمعی از چهره‌های حوزوی و مسئولان ملی در این مسجد مقدس برگزار شد.

https://media.mehrnews.com/d/2023/10/12/4/4696425.jpg?ts=1697106549030

در ابتدای این مراسم محمدکاظم پورامینی قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران به ارائه گزارشی از اقدامات و دستاوردهای مسجد مقدس جمکران پرداخت و از ۱۰ سال خدمت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در جمکران تقدیر کرد و به حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق‌نژاد به عنوان تولیت جدید جمکران تبریک گفت.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت الله سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین و آیت‌الله مهدی شب‌زنده عضو فقهای شورای نگهبان حضور داشتند.

همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از دیگر مهمانان حاضر در این مراسم بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه مردم از نقاط مختلف ایران و کشورهای مختلف برای تجدید بیعت و اعلام وفاداری به حضرت ولی(عج) به مسجد مقدس جمکران می‌آیند، اظهار کرد: حضور پرشور مردم فقط منحضر به نیمه شعبان نیست و در طول سال نظیر نیمه شعبان بارها تکرار می‌شود از کشورهای مختلف و کسانی که زیر بار ظلم ستم‌گران، غارت‌گران، حکومت‌های ظالمی که با قارت و چپاول سرمایه‌های مردم مستضعف دنیا فربه شدند، در جمکران حضور می‌یابند.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: امید مردم در همه جای جهان به وجود یک مصلح است که بیاید و ریشه این ظالمان را بکند و ما معتقد هستیم که آن شخص وجود مبارک حضرت ولی عصر(عج) است.

محمدی گلپایگانی، از جمکران به‌عنوان پایگاهی مهم برای حضرت ولی عصر(عج) نام برد و اظهار کرد: زائران با ملیت‌های مختلف به جمکران مشرف می‌شوند و نماز می‌خوانند و تعجب بنده از این است که چرا برخی تشکیک و شبهه ایجاد می‌کنند که نه چنین چیزی نیست و برخی هم استدلال می‌کنند و می‌گویند که چرا حضرت امام(ره) به این مسجد نیامده است.

وی با اشاره به جایگاه مسجد مقدس جمکران گفت: از مسئولان ملی و استانی می‌خواهیم به مسجد مقدس جمکران به عنوان پایگاهی برای امام زمان(عج) نگاه کنند و در راستای زیرساخت‌ها و بسترهای مورد نیاز برای این مسجد تلاش کنند.

محمدی گلپایگانی ضمن تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت سابق مسجد مقدس جمکران، به همه خدام جمکران و مسئولان استان قم تاکید کرد که با حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق‌نژاد تولیت جدید جمکران در راستای پیشبرد اهداف این مسجد مقدس بیشترین همیاری را داشته باشند.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمیان تولیت سابق مسجد مقدس جمکران در این مراسم اظهار کرد: با کمترین امکانات بیشترین کارها و فعالیت‌ها در مسجد مقدس جمکران طی ده سال گذشته انجام شده است.

وی گفت: از زحمات و تلاش‌های همکاران‌ بسیجی و خادمان افتخاری مسجد، صمیمانه و خاضعانه تشکر می‌کنم؛ قدردان زحمات مرحوم شیخ احمد انصاری، آیت‌الله وافی یزدی و مجمع خیرین مسجد مقدس جمکران در انجام و پیشرفت امور عمرانی هستیم.

تولیت سابق مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: در یک دهه اخیر برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران از ۲۲۰ مراسم در سال، به ۴۵۰ مراسم در طول سال افزایش یافته است.

وی تشریح کرد: احداث کامل شبستان بقیع به مساحت ۱۰ هزار متر مربع، تکمیل شبستان‌های امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) به مساحت تجمیعی ۱۵ هزار متر مربع، احداث مجتمع فرهنگی اقامتی امام خمینی(ره) با زیربنای ۷ هزار متر مربع، احداث ساختمان موتورخانه مرکزی مسجد به مساحت ۵ هزار متر مربع، توسعه زیرزمین مسجد حضرت زهرا(س) و احداث صحن حضرت نرجس خاتون(س) به مساحت ۲ هزار متر مربع و احداث ساختمان انتظار پشت مسجد مقام از مهم‌ترین اقدامات در طول یک دهه اخیر در بخش توسعه و تکمیل پروژه‌های عمرانی مسجد مقدس جمکران بوده است.

وی ابراز کرد: احداث مجتمع اقامتی به ظرفیت ۱۱۰ واحد و پذیرش ۶۰۰ زائر، احداث محوطه استراحت موقت در پارکینگ شماره ۴ مسجد به مساحت ۵۰ هزار متر مربع، استراحت شبانه در شب‌های چهارشنبه، جمعه و مناسب‌های مختلف در شبستان امام حسن عسکری(ع) با ظرفیت بیش از ۶ هزار نفر، گام‌های مناسبی برای توسعه امکانات رفاهی و خدماتی به زائران بوده است.

تولیت سابق مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اختصاص ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار متر مربع از منابع طبیعی به جمکران امضا شده است، افزود: این امر اگر صورت پذیرد، نه‌تنها برای مسجد مقدس جمکران بلکه برای استان قم خیر و برکات بسیاری خواهد داشت که امیدواریم یک شهرک اقامتی زیارتی با این زمین ایجاد شود تا میزان میانگین توقف زائران در قم از چند ساعت به میانگین سه روز افزایش یابد.

رحیمیان اضافه کرد: اگر این شهرک اقامتی زیارتی ساخته شود، از ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی قم بیش از پیش بهره‌برداری می‌شود و به امید خدا با این اقدام استان قم به پایگاه اصلی و قطب مرکزی مسائل فرهنگی کشور تبدیل شود.

وی تصریح کرد: از مسئولان دولتی و دست‌اندرکاران می‌خواهیم که یک ایستگاه و توقفگاه راه آهن سریع‌السیر تهران به اصفهان و شیراز، در جمکران ایجاد شود که این اقدام می‌تواند در افزایش حضور زائران در مسجد مقدس جمکران نقش موثری داشته باشد.

تولیت سابق مسجد مقدس جمکران بیان کرد: در پیرامون مسجد بنا بود در گذشته، قبرستانی احداث شود که به ۱۶ دلیل مختلف، برای مسجد مقدس جمکران صلاح دانسته نشد و امیدواریم آن چندصد هکتار به فضای سبز تبدیل شود تا تسهیلاتی برای زائران و زمینه‌هایی برای ایجاد شهرک اقامتی زیارتی پیرامون مسجد مقدس جمکران را فراهم کند.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی اکبر اجاق نژاد تولیت جدید مسجد مقدس جمکران، اظهار کرد: از اعتماد مقام معظم رهبری که پس از تحمل ۳۰ سال غربت و مشکلات جنبی آن در قفقاز تولیت این مسجد مقدس و مکان نورانی را به اینجانب مرحمت فرمودند از صمیم قلب تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: به تولیت‌های سابق مسجد مقدس جمکران که در طول مسئولیت خود خدمات شایان و چشمگیری انجام دادند نیز خسته نباشید عرض کرده و از همه خادمان مسجد که این تشکیلات عظیم را به رونق مطلوب رساندند تقدیر می‌کنم و اطمینان می‌دهم این خط مبارکی که ریل گذاری شده با تمام قوت و توان به حول قوه الهی و توجه حضرت بقیه الله(عج) ادامه پیدا خواهد کرد.

تولیت مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه در این راه، پیوسته از رهنمودهای مراجع معظم تقلید و علمای بزرگوار و اهالی فرهنگ و نظر و ادب و قلم بهره خواهم برد، ابراز کرد: از آن جایی که مسجد مقدس جمکران در نگاه رهبر فرزانه انقلاب به عنوان پایگاه عظیم تشیع تعریف شده‌است و عملا مرکز تردد و مراجعه شیعیان از همه کشورهای اسلامی شده‌ می‌توان گفت جایگاه جهانی و بین المللی پیدا کرده‌است؛ لذا اینجانب طبق آنچه معظم له در متن حکم اشاره فرمودند، هم به این منصب افتخار می کنم و هم به شکرانه این نعمت بزرگ، خودم و همکارانم کمر همت خواهیم بست و تمام توان خود را در اجرای منویات حضرت آقا مبذول خواهیم کرد.

اجاق‌نژاد با بیان اینکه در این راه علاوه بر کمک های مردمی، از ظرفیت های عظیم حوزه های علمیه و مساعدت های مسئولین کشور بهره خواهیم برد، خاطرنشان کرد: امیدوارم همه با هم دست به دست هم داده و با خدمت صادقانه و خالصانه در آستان نورانی این مکان مقدس بتوانیم رضایت ولی امر مسلمین را که حاکی از رضایت ولی عصر(عج) می باشد جلب کنیم.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
هزینه ۱۳۰ میلیارد تومانی تکمیل دسترسی‌های تونل غدیر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.