پروژه‌های جدید شهری افتتاح می‌شود

۹ پروژه شهرداری قم به مناسبت ایام «روز قم» با اعتباری بالغ بر ۵۲۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پروژه‌های جدید شهری افتتاح می‌شود
شناسه : 75960 | انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، در ادامه ویژه‌برنامه‌های ایام فرخنده «روز قم» به مناسبت سالروز ورود پرخیر و برکت و تمدن‌ساز حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به شهر قم، در دومین گام از چهارمین مرحله اجرای طرح ماندگار و بزرگ «قم در مسیر تحول»، ۹ کلان پروژه شهری با تلاش و همت خادمان شهر قم به زائران و مجاوران این سرزمین نورانی تقدیم می‌شود.

برای اجرای این این ۹ پروژه بزرگ شهری ۵۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و تمرکز آن‌ها بیشتر بر مباحث فرهنگی شهر قم به‌ویژه رویکرد افزایش نشاط اجتماعی و توزیع عادلانه خدمات بوده است.

فاز دوم بوستان خضر نبی علیه‌السلام با اعتباری بالغ‌بر ۴۵۰ میلیارد ریال در منطقه چهار شهرداری قم از جمله پروژه‌هایی است که در این مرحله به‌صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

محورهای فرهنگی و تاریخی محله‌های شهری به طول ۶کیلومتر با ۴۲۰۰۰ متر مربع کف‌سازی و ۱۳۰۰۰ مترمربع جداره‌سازی از دیگر پروژه‌های این گام است که با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال به اجرا رسیده است.

سامانه ثبت تخلفات رانندگی در بلوار غدیر که برای اجرای آن ۵۶ میلیارد ریال هزینه شده از دیگر پروژه‌هایی است که به منظور افزایش ایمنی در این محور پرتردد شهری به بهره‌برداری خواهد رسید.

ساختمان اداری منطقه هشت شهرداری قم در پردیسان نیز با ۴۶۰ میلیارد ریال در روز شنبه ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۲ مورد افتتاح رسمی قرار خواهد گرفت.

نهضت بهسازی معابر شهر قم با توزیع ۱۳۲ هزار تن آسفالت در شش‌ماهه نخست سال از دیگر پروژه‌هایی است که اثرگذاری آن در تمام هشت منطقه شهری نمود داشته است و ۲۲۰۰ میلیارد ریال هزینه به آن اختصاص یافته است.

آغاز عملیات اجرایی طرح جدید مجموعه فرهنگی باغ‌موزه دین و زندگی در بلوار پیامبر اعظم(ص) در زمینی به مساحت ۲۳ هزار متر مربع و اعتباری بیش از هزار میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های گام دوم طرح بزرگ قم در مسیر تحول سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

ساختمان اداری منطقه ۴ شهرداری قم، مجموعه فرهنگی و کتابخانه بوستان خضر نبی علیه‌السلام و مسجد امام حسین(ع) در بلوار شهید کلهری از دیگر پروژه‌های این گام است.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.