تمدید فرصت ثبت‌نام در مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی

رئیس ستاد همکاری‌ حوزه‌های علمیه و وزارت اقتصاد از تمدید فرصت ثبت‌نام در مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی تا سوم مردادماه خبر داد و گفت: این دوره آموزشی به منظور آشنایی با اصول و مبانی اقتصاد اسلامی و سیاست‌گذاری اقتصادی با حضور اساتید مطرح رشته اقتصاد به مدت یک هفته برگزار می‌شود و منتخبان این دوره به عنوان پژوهشگر اقتصادی مورد حمایت قرار می‌گیرند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تمدید فرصت ثبت‌نام در مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی
شناسه : 72318 | انتشار : ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید فراهانی‌فرد امروز در نشست خبری با موضوع آغاز به‌کار مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی در قم، اظهار کرد: با توجه به استقبال دولت جدید از موضوع اقتصاد اسلامی و دغدغه‌مندی شخص وزیر اقتصاد، تفاهم‌نامه‌ای بین حوزه علمیه و وزارت اقتصاد به منظور استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه و بهره‌مندی از اقتصاددانان حوزوی در وزارت اقتصاد و امور دارایی منعقد شد.

وی تصریح کرد: یکی از بخش‌های این تفاهم‌نامه تشکیل ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت اقتصاد است که اعضای این ستاد را کارشناسان اقتصادی حوزه و وزارت اقتصاد تشکیل می‌دهند و چند ماهی می‌شود که فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است.

رئیس ستاد همکاری‌ حوزه‌های علمیه و وزارت اقتصاد افزود: بخش قابل توجهی از طلاب و روحانیون علاوه بر فراگیری دروس حوزوی در سطوح عالی، در مقطع دکترای رشته اقتصاد در دانشگاه‌های معتبر کشور تحصیل کرده‌اند و هم ممحض در اقتصاد اسلامی  هستند و هم در اقتصاد متعارف تخصص دارند و می‌توانند در سیاستگذاری‌های اقتصادی کشور در بخش‌های مالیاتی، بانکی و … مؤثر باشند.

تمدید فرصت ثبت‌نام در مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی

فراهانی‌راد در ادامه به موضوع مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی در قم اشاره کرد و گفت: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ارشد و دکترای رشته‌های علوم اجتماعی، علوم اقتصادی و طلاب سطوح عالی حوزه‌های علمیه می‌توانند برای حضور و بهره‌مندی از مزایای پژوهشی آن ثبت‌نام کنند.

وی اضافه کرد: مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی در قم با حضور اساتید مطرح اقتصاد اسلامی و اقتصاد کشور به مدت یک هفته به دو شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در این دوره با مباحث اقتصاد اسلامی و سیاست‌گذاری اقتصادی آشنا می‌شوند.

رئیس ستاد همکاری‌ حوزه‌های علمیه و وزارت اقتصاد افزود: کسانی که این دوره را با موفقیت طی می‌کنند یک دوره کارآموزی در بخش‌های مختلف وزارت اقتصاد خواهند داشت و در کارگروه‌های پژوهشی نیز از ظرفیت آنان استفاده خواهد شد.

فراهانی‌راد اضافه کرد: تاکنون ۲۵۰ نفر برای حضور در مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی ثبت‌نام خود را تکمیل کردند و علاقه‌مندان تا سوم مردادماه فرصت دارند برای حضور در این دوره ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این مدرسه ابتدا گزینش علمی می‌شوند و سپس در کلاس‌ها شرکت خواهند کرد کنند و در صورتی که واجد شرایط لازم باشند، به عنوان پژوهشگر اقتصادی برای انجام تحقیقات خود مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.

رئیس ستاد همکاری‌ حوزه‌های علمیه و وزارت اقتصاد اضافه کرد: ما به دنبال تربیت اقتصاددانانی هستیم که در حل مسائل اقتصادی و سیاستگذاری مسائل اقتصادی توانمند باشند.

فراهانی‌راد در خصوص محورهای علمی مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی نیز عنوان کرد: این مدرسه در سه محور «نقد نظریات اقتصاد مدرن و ارایه رویکردهای بدیل»، «ارائه رویکرد اسلامی به حوزه‌های توزیع اولیه، تولید، تجارت، اعتبارات و بازتوزیع» و «تطبیق رویکرد اسلامی با چالش‌های موجود نظام اقتصادی کشور» برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به منظور ثبت‌نام در مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی می‌توانند به سامانه sahwa.ir مراجعه کنند.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.