آماده‌باش ۳ هزار پاکبان قمی برای خدمت‌رسانی در ایام محرم

شهردار قم گفت: همزمان با فرارسیدن ایام محرم، ۳ هزار فعال زیست محیطی و پاکبان در قم به منظور نشان دادن ارادت خود به اهل بیت(ع) برای پاک‌سازی محیط زیست شهری و ایجاد فضای مناسب برای عزاداری هیئت‌های مذهبی آماده هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آماده‌باش ۳ هزار پاکبان قمی برای خدمت‌رسانی در ایام محرم
شناسه : 72132 | انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد روز دوشنبه در نود چهارمین جلسه شورای شهر قم، بیان کرد:‌ هر سال همزمان با ایام عزاداری سالار شهیدان، شاهد حضور پرشور هیئت‌های عزاداری در خیابان های شهر هستیم که با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع نذورات، ارادت خود به اهل‌بیت(ع) به ویژه حضرت امام حسین(ع) را نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: امسال ۳ هزار نفر برای پاک نگه‌داشتن محیط شهری در ایام عزای سالار شهیدان بسیج شدند تا بهترین فضا برای عزاداران و هیئت‌های مذهبی مهیا شود.

*۱۶۵ مسجد در قم ملزومات عزاداری دریافت می کنند

شهردار قم همچنین از اهدای ملزومات مختلف فرهنگی و کاربردی مناسب برگزاری عزاداری در ماه محرم به ۱۶۵ مسجد در قم خبر داد.

وی گفت: یکی از سیاست‌های اصلی شهرداری، توجه به برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم‌های مذهبی و دینی در سطح شهر است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه در این راستا نقشی که برای مدیریت شهری و شهرداری مناطق تعریف شده است، نقش تسهیل‌گری و همراهی با مراکز و مجموعه‌های مردمی شهر است، افزود: هیئت‌های مذهبی در این عرصه نقش بسزایی در برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های دینی در سطح شهر دارند و محله محوری مبنای اصلی برنامه های شهرداری است.

وی اظهار کرد: شهرداری وظیفه خود می‌داند که در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم دینی خاصه آئین‌های ماه محرم و عزای سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در کنار هیئت‌های مذهبی منطقه باشد.

وی در ادامه بر اهمیت ایمنی شهر در ایام عزاداری تأکید و بیان کرد:‌ توصیه‌های ایمنی در مساجد و تکایا در مراسم عزاداری امام حسین(ع) و انجام اقدامات لازم در این خصوص توسط شهرداری‌ها، سازمان‌ها، واحدهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ها بسیار مهم و مورد توجه است.

شهردار قم گفت:‌ برنامه‌ریزی لازم برای اجرای برنامه‌های پیشگیری و آمادگی برای کنترل حوادث و سوانح احتمالی در ایام محرم سال جاری، ارائه آموزش های مقدماتی ایمنی و آتش نشانی به متصدیان مربوطه در مساجد و تکایا و بازدید، بررسی و نظارت بر ایمنی مساجد و تکایا انجام می‌گیرد و در صورت مشاهده هرگونه ناایمنی مراتب به متولیان مربوطه تأکید شده است.

وی گفت:‌ باید تسهیلات در اختیار مساجد، تکایا و هیئت‌های مذهبی قرار گیرد تا بتوانند برنامه‌های خود را به خوبی برگزار کنند و شهرداری باید در این زمینه به طور جدی تقش آفرینی کند.

نوشته های مشابه
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز در منطقه ۲ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.