بررسی ایمنی محافل عزاداری قم در ایام محرم

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از بازدید ایمنی کارشناسان این سازمان از هیئات، مساجد و تکایا خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بررسی ایمنی محافل عزاداری قم در ایام محرم
شناسه : 72034 | انتشار : ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی زندیه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و اهمیت رعایت نکات ایمنی، اظهار داشت: در آستانه ماه محرم و برگزاری مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، سازمان آتش‌نشانی شهرداری جهت ایمنی عزاداران و پیشگیری از وقوع حریق و‌ حوادث، از اکثر مساجد، تکایا و حسینیه‌ها در سطح شهر قم بازدید ایمنی به عمل می‌آورد.

به گفته سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم، در این بازدیدها کارشناسان آتش‌نشانی ضمن ارائه دستورالعمل‌ها، توصیه‌های ایمنی را به مسئولان هیئات ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه تقریباً تمام مساجد و هیئات در سطح شهر بازدید می‌شوند گفت: بررسی و بازرسی سیستم‌های اطفایی، بازدید انشعابات گازی، بررسی عوامل حادثه‌ساز، راه‌های ورود و خروج عزاداران، بررسی و سیستم‌های اعلان ازجمله موارد بازدید بوده است.

زندیه خاطرنشان کرد: سازمان آتش‌نشانی در راستای ایمنی بیشتر عزاداران، دوره آموزشی ایمنی در اماکن تجمعی و اطفا حریق را جهت مسئولین هیئات برگزار می‌کند.

وی از شهروندان درخواست کرد که در صورت حضور در اماکن مذهبی و شرکت در مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با مسئولان اماکن مذهبی و نیروهای امدادی به‌ویژه آتش‌نشانان همکاری داشته باشند و در صورت بروز هرگونه حادثه، خونسردی خود را حفظ کرده و همزمان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس بگیرند.

نوشته های مشابه
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.