کمتر از ۲۰ درصد شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه کمتر از ۲۰ درصد شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب است، گفت: در گذشته این رقم بالای ۸۰ درصد بوده و کاهش شدید این رقم نشان‌دهنده عزم مدیریت شهری برای عدم استفاده از آب شرب در شبکه آبیاری فضای سبز است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کمتر از ۲۰ درصد شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب است
شناسه : 72028 | انتشار : ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان در جلسه شورای سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، با اشاره به وضعیت بودجه و تفریغ بودجه سازمان پارک‌ها اظهار کرد: ۸۸۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تفریغ بودجه در شورای شهر تصویب شد که متمم آن در سال ۱۴۰۱ با رقم ۲۰۰ میلیارد ریال تصویب شد و تا پایان دوره مالی ۱۴۰۱ ، با وصولی قطعی ۱۹۰ میلیارد و ۸۶ میلیون ریال و با ۹۵ درصد تحقق درآمد سند پایانی صادر شد.

وی با اشاره به بهای خدمات سازمان نیز با رقم ۱۰۹ میلیارد ریال با ۱۱۶ درصد تحقق درآمد ثبت شد تصریح کرد: هزینه‌های پرسنلی ۹۶ درصد، هزینه‌های اداری با ۹۲ درصد، هزینه‌های انتقالی با ۹۳ درصد و نهایتاً حدود ۴۶۰ میلیون ریال کسری محقق شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در ادامه عزم این سازمان برای حذف کامل آب شرب از شبکه آبیاری فضای سبز را مورد توجه قرارداد و افزود: با بازرسی بالادستی که از شبکه صورت گرفته سازمان بیش از ۸۰ درصد تعهدات خود را عمل کرده و شرکت آب منطقه‌ای و آبفا به تعهدات خود در زمینه مدیریت منابع آب عمل نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه طبق تفاهمات صورت گرفته باید به ازای جداسازی شبکه آبیاری شرب، چاه‌های آلوده و بلااستفاده در اختیار شبکه آبیاری فضای سبز قرار گیرد گفت: با وجود پیگیری‌های متعددی که داشته‌ایم تخصیص چاه به بخش فضای سبز نداشته است.

جوادیان با تأکید بر اینکه عمده توسعه فضای سبز در سال‌های اخیر در بخش جنگلی بوده است خاطرنشان کرد: در این بخش نیز عموماً از آب پساب و آب خام استفاده می‌شود که ۵ کیلومتر خط انتقال پساب در حال ایجاد است و تا پایان سال بیش از ۲۵۰ میلی‌متر پساب در شبکه فضای سبز استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمتر از ۲۰ درصد شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب است خاطرنشان کرد: در گذشته این رقم بالای ۸۰ درصد بوده و کاهش شدید این رقم نشان‌دهنده عزم مدیریت شهری برای عدم استفاده از آب شرب در شبکه آبیاری فضای سبز است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم یادآور شد: توسعه جدید در فضای سبز مبتنی بر استفاده از پساب است و اگر آبفا و آب منطقه‌ای به تعهدات خود در زمینه تخصیص آب عمل کند، بخش زیادی از استفاده از آب شرب در شبکه فضای سبز کاهش خواهد یافت.

وی با تأکید بر اینکه تمام فضای سبز سطح شهر قم به‌صورت مکانیزه آبیاری می‌شود تصریح کرد: وظایف شهرداری در زمینه مدیریت منابع آب به طور کامل انجام‌شده و برخی دستگاه‌ها به خاطر نگاه‌های بخشی به وظایف خود عمل نکرده‌اند.

جوادیان با بیان اینکه اگر تصفیه‌خانه‌هایی که در حال ساخت داریم و خطوط انتقال تکمیل شوند، آبیاری کامل فضای سبز قم تضمین می‌شود گفت: از سال ۹۴ تاکنون ۲۰۱ کیلومتر لوله‌گذاری برای خطوط انتقال آب فضای سبز انجام‌شده است.

وی مطرح کرد: سال ۹۴ بودجه فضای سبز ۵۸ میلیارد تومان بوده که امسال به بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است؛ فقط ۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه سازمان صرف نگهداری فضای سبز می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه اغلب پارک‌های شهر قم غیراستاندارد بوده‌اند گفت: ۴۱۳ بوستان به‌صورت کامل استانداردسازی و ایمن‌سازی شده و هیچ بوستان ناایمن در قم نداریم.

نوشته های مشابه
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.