لزوم رعایت نکات بهداشتی از سوی هیئات عزاداری

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم بر رعایت نکات بهداشتی و زیست‌محیطی از سوی هیئات و دسته‌جات عزاداری در ایام ماه محرم تأکید کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم رعایت نکات بهداشتی از سوی هیئات عزاداری
شناسه : 72010 | انتشار : ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی اظهار داشت: مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و هیئت‌ها از مهم‌ترین امکان مذهبی هستند که رعایت نکات زیست محیطی و بهداشتی در آنها می‌تواند جزوی از حرکت دینی و اعتقادی مردم معتقد و عزادار باشد. 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه به‌منظور حفظ سلامت عزاداران حسینی، رعایت مجموعه‌ای از نکات زیست‌محیطی ضروری است، گفت: استفاده از ظروف پلاستیکی یک‌بار مصرف برای توزیع مواد غذایی که ماهیتی داغ داشته مناسب نیست و از این ظروف تنها در توزیع مواد غذایی سرد یا ولرم می‌توان استفاده کرد.

به گفته وی، استفاده از ظروف یک‌بار مصرف بر پایه پلی استایرن و موارد مشابه که از مشتقات نفتی بوده، می‌تواند علاوه بر تهدید سلامتی استفاده‌کنندگان، به دلیل تجزیه‌پذیر نبودن، سال‌ها در محیط‌زیست (آب، خاک) باقی بماند و سپس به زنجیره غذایی انسان به‌عنوان یک آلاینده شیمیایی برگردد.

میرابراهیمی یادآور شد: درصورتی‌که ظروف، یک‌بار مصرف نیستند و پس از شستشو دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرند (برای مثال استکان و لیوان شیشه‌ای)، باید به نحوه شست‌وشو و سپس نگهداری آن‌ها تا زمان استفاده دوباره توجه ویژه شود، چراکه در صورت عدم گندزدایی و شست‌وشوی مناسب می‌توانند به‌عنوان منبع آلودگی، دیگر افراد را نیز بیمار کنند.

نوشته های مشابه
حضور انتشارات «خادم الرضا» در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
هوشمندسازی ۱۰ تقاطع همسطح در قم
«گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
طرح ۴۰۰ هکتاری پیرامون حرم حضرت معصومه(س) تدوین می‌شود
تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم
برگزاری جشنواره گردشگری تفریحی دختران خورشید در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.