حاضریم کفش‌های دندان‌پزشکان را واکس بزنیم!

مدیر درمان تامین اجتماعی قم در خصوص کمبود دندان‌پزشک در مراکز درمانی تامین اجتماعی قم، گفت: تعهدات فعلی ما در دندان‌پزشکی جوابگوی تقاضای مردم نیست و تا زمانی که اختلاف تعرفه بین بخش دولتی و بخش خصوصی شش برابر باشد، هیچ دندان‌پزشکی حاضر به کار در درمانگاه‌های ما نمی‌شود. هر دندان‌پزشکی که آماده همکاری با ما باشد، کفشش را هم واکس می‌زنیم!
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حاضریم کفش‌های دندان‌پزشکان را واکس بزنیم!
شناسه : 71614 | انتشار : ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید مهدی محصل در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته تامین اجتماعی در بیمارستان امام رضا(ع) قم برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص معضل همیشگی دسترسی به بیمارستان امام رضا(ع) و اعلام شهرداری قم مبنی بر عدم توجیه اقتصادی راه‌اندازی خط اتوبوس در این مسیر، اظهار کرد: اگر بحث اقتصادی و به صرفه بودن باشد، ارائه خدمت رایگان درمانی یک کار به شدت بی‌صرفه و غیر اقتصادی است اما این موضوع نشان از تعهد اجتماعی است که ما و شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی باید به مردم داشته باشیم.

وی خواسته تسهیل دسترسی مسیر بیمارستان امام رضا(ع) را یک دغدغه عمومی دانست و تصریح کرد: خیلی از افرادی که برای دریافت خدمات درمانی رایگان به بیمارستان امام رضا(عج) مراجعه می‌کنند، از دهک‌های پایین جامعه هستند، اینکه این افراد هزینه گزافی برای رسیدن به بیمارستان پرداخت کنند، شیرینی خدمت درمان رایگان را هم تلخ می‌کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم افزود: نامه‌نگاری‌های متعددی درباره این موضوع با مسئولان انجام شده و با استاندار و نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر نیز جلساتی برگزار کردیم ولی متأسفانه تا الان به نتیجه‌ خاصی نرسیده است.

محصل تصریح کرد: شهرداری به ما در چند موضوع کمک‌های خیلی خوبی داشت اما انتظار داریم در حل مشکل راه دسترسی بیمارستان امام رضا(ع) مساعدت و همکاری بیشتری داشته باشد.

وی یادآور شد: علاوه بر راه دسترسی که تبدیل به یک معضل شده، کوچه ۴۹ بلوار الغدیر که منتهی به بیمارستان می‌شود، آسفالت بسیار نامناسبی دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم در ادامه در خصوص مطالبه راه‌اندازی درمانگاه‌های عمومی و خصوصی بویژه در منطقه نیروگاه، گفت: درمانگاه تخصصی فقط باید در محدوده بیمارستانی باشد و به ازای هر ۴۰۰ هزار نفر یک درمانگاه ملکی در نظر گرفته شده که بر اساس این شاخصه، سه درمانگاه فعلی کفاف جمعیت را می‌دهد.

محصل افزود: اگر یک مرکز ملکی تامین اجتماعی در منطقه نیروگاه راه‌اندازی شود، فعالیت و خدمات بسیاری از درمانگاه‌های بخش خصوصی را تحت تأثیر قرار می‌دهد که این موضوع مغایر با سیاست‌های کلی نظام در حمایت از بخش خصوصی است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص کمبود دندان‌پزشک در مراکز درمانی تامین اجتماعی قم، گفت: این موضوع تبدیل به یک مشکل و چالش عمومی شده و تا زمانی که اختلاف تعرفه بین بخش دولتی و بخش خصوصی شش برابر باشد، هیچ دندان‌پزشکی حاضر به کار در درمانگاه‌های ما نمی‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم در پاسخ به خبرنگاری که عنوان کرد از دندان‌پزشکان جهادی دعوت به کار شود، گفت: هر دندان‌پزشکی که آماده همکاری با ما باشد، کفشش را هم واکس می‌زنیم! متأسفانه هیچ دندان‌پزشکی حاضر به همکاری نیست، حتی قصد داشتیم از دندان‌پزشکان طرح خدمت استفاده کنیم اما متأسفانه خود دانشگاه علوم پزشکی نیز با کمبود دندان‌پزشک مواجه است.

محصل با تأکید بر اینکه در بحث تعهدات دندان‌پزشکی و اصلاح تعرفه نیازمند بازنگری شورای عالی بیمه سلامت هستیم، گفت: وقتی دندان سالم نداشته باشید، قطعاً دچار سوءتغذیه می‌شوید، تعهدات فعلی ما در دندان‌پزشکی جوابگوی تقاضای مردم نیست.

وی در خصوص گلایه‌های خبرنگاران در خصوص مشکل دریافت نوبت‌ دندان‌پزشکی عنوان کرد: در حال حاضر فقط در دو مرکز دندان‌پزشک داریم که آن هم کامل نیست. تعدادی از دندان‌پزشکان همکاری خود را لغو کردند، ما الان فقط یک پزشک رسمی داریم که در درمانگاه غرضی فعالیت می‌کند و یک پزشک قراردادی داریم که در بیمارستان امام رضا(ع) و ۲۲ بهمن خدمت می‌کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری در خصوص زیرمیزی، گفت: یکی از آفت‌های جامعه پزشکی بحث کثیف زیرمیزی است که ریشه در عوامل مختلفی دارد اما با همه این مسائل، نیازمند برخورد قاطع سیستم‌های نظارتی از جمله دانشگاه علوم پزشکی است.

محصل با تأکید بر اینکه با پدیده زیرمیزی در بیمارستان امام رضا(ع) برخورد می‌شود، گفت: سال گذشته یک مورد در بیمارستان امام رضا(ع) اقدام به دریافت زیرمیزی کرده بود که در گزینش تأیید نشد و از بیمارستان اخراج شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم خاطرنشان کرد: اگر موردی برای ما محرز شود، قطعاً برخورد می‌کنیم با این حال یک دست صدا ندارد و برخورد با این پدیده شوم نیازمند تلاش همگانی در سطح استان و کشور است، این موضوع شاید در قم کمرنگ باشد اما در تهران تبدیل به فاجعه شده است.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.