درمانگاه تخصصی در بیمارستان امام رضا(ع) راه‌اندازی می‌شود

مدیر درمان تامین اجتماعی قم با بیان اینکه سال گذشته هزینه‌ای بالغ بر ۱۱۹۵ میلیارد تومان صرف هزینه درمان بیمه‌شدگان شد که نسبت‌به سال ۱۴۰۰ رشد ۷۵ درصدی داشت، از انجام مراحل مقدماتی ساخت درمانگاه تخصصی در ضلع شمالی بیمارستان امام رضا(ع) با متراژ ۳ هزار متر در مدت سه سال خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
درمانگاه تخصصی در بیمارستان امام رضا(ع) راه‌اندازی می‌شود
شناسه : 71606 | انتشار : ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید مهدی محصل در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته تامین اجتماعی در بیمارستان امام رضا(ع) قم برگزار شد، با اشاره به جمعیت ۸۲۶ هزار نفری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان قم، اظهار کرد: مدیریت درمان استان به بیش از ۵۸ درصد جمعیت قم خدمات درمانی به دو صورت درمان مستقیم و غیر مستقیم ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی قم در بخش درمان مستقیم با یک بیمارستان ملکی و سه پلی کلینیک در حال خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان است، گفت: این خدمات در سه درمانگاه بوعلی، ۲۲ بهمن و دکتر غرضی به شکل سرپایی و در بیمارستان امام رضا(ع) به شکل بستری به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم همچنین به خدمات درمانی غیر مستقیم اشاره کرد و گفت: در بخش درمان غیرمستقیم با ۸۰۰ مرکز درمانی قرارداد همکاری منعقد شده تا از طریق خریداری خدمات درمانی، بستر خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان افزایش یابد.

محصل با بیان اینکه بیمارستان امام رضا(ع) با ۱۱۸ تخت فعال در حال فعالیت است، گفت: این بیمارستان در بهار سال جاری موفق به کسب درجه ارزشیابی یک در ارزیابی اعتباربخشی وزارت بهداشت شد.  

وی در ادامه از بازسازی و افزودن شش تخت به بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان نارس (NICU) بیمارستان امام رضا(ع) خبر داد و گفت: همچنین مراحل مقدماتی جهت راه‌اندازی ۳ اتاق LDR در فضای بلوک زایمان با هدف استانداردسازی این بلوک انجام شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم به افزایش ۸ درصدی انجام عمل زایمان در بیمارستان امام رضا(ع) طی سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۸۹۳ عمل زایمان در بیمارستان امام رضا(ع) انجام شد در حالی که این آمار در سال ۱۴۰۰، ۱۷۵۹ مورد بود. همچنین در بهار سال جاری نیز ۵۰۷ عمل زایمان صورت گرفت که نسبت به بهار سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشت.

محصل به اهتمام سازمان تامین اجتماعی در اولویت‌بخشی به نگاه پیشگیری از بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: بر همین اساس، کلینیک‌ بیماری‌های مزمن با هدف شناسایی و غربالگری بیماران دارای فشار خون، دیابت، کم‌کاری تیروئید و اعصاب و روان راه‌اندازی شد و حدود ۵۰ هزار پرونده سال گذشته در این حوزه تشکیل شد.

وی تصریح کرد: از آنجا که سرطان سینه در خانم‌ها و سرطان روده بزرگ در آقایان بسیار شایع است، طرح غربالگری بیماری‌های بدخیم بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در سال گذشته اجرایی شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم همچنین از حدود ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار بار مراجعه سرپایی و ۱۱ هزار بار بستری در بیمارستان امام رضا(ع) خبر داد و گفت: تعداد عمل‌های جراحی در سال‌ها ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ به دلیل فضای کرونایی تعطیل شده بود اما با تلاش همکاران و پزشکان، اتاق‌های عمل مجدداً فعال شد و ۴۲ درصد در این بخش رشد داشتیم.

محصل همچنین به اجرای طرح نسخه الکترونیک اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ میزان رشد و توسعه نسخه الکتریکی ۶۰ درصد بود ولی در سال ۱۴۰۱ به ۹۹.۶ درصد رسید و در سال جاری دیگر چیزی به اسم نسخه کاغذی نداریم.

وی همچنین به پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: حدود ۱۴۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی در ماه جاری پرداخت شد و امروز میزان سندهای دریافتی با پرداختی‌ها برابر شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم ادامه داد: در راستای اجرای طرح حفاظت مالی بیمه شدگان بالای ۶۵ سال با هدف پرداخت کامل هزینه بستری بیماران سالمند، ۶۷۴ مراجعه به ثبت رسیده و حدود ۹ میلیارد و ششصد میلیون تومان جهت درمان این قشر از بیمه شدگان پرداخت شده است.

محصل همچنین از پرداخت ۱۵۷ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج خبر داد و گفت: در سال گذشته  بالغ بر ۲ هزار پرونده ناباروری تشکیل شد و بیش از ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای درمان زوج‌های نابارور پرداخت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از انجام مراحل مقدماتی جهت ساخت درمانگاه تخصصی در ضلع شمالی بیمارستان امام رضا(ع) با متراژ ۳ هزار متر خبر داد و گفت: مجوزهای لازم این پروژه اخذ شده و پروانه ساخت نیز از شهرداری دریافت شده و به محض تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.  

به گفته مدیر درمان تامین اجتماعی قم، ساخت انبار دارویی و بایگانی راکد مدارک پزشکی، استانداردسازی فضای بلوک زایمان، طرح درمانی اوتیسم و راه‌اندازی بخش MRI در بیمارستان امام رضا(ع) از دیگر اولویت‌های مدیریت درمان تامین اجتماعی استان است.

محصل تصریح کرد: تعداد بیمه‌شدگان تحت پوشش درمان تامین اجتماعی در استان قم در پایان سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۸۲۶ هزار نفر بوده است که مدیریت درمان به ازای هر یک از بیمه‌شدگان تحت پوشش، بیش از یک میلیون و چهارصد هزار تومان هزینه کرده که حاکی از رشد ۶۷ درصدی نسبت‌به سال ۱۴۰۰ است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته هزینه‌ای بالغ بر ۱۱۹۵ میلیارد تومان صرف هزینه درمان بیمه‌شدگان شد که نسبت‌به سال ۱۴۰۰ رشد ۷۵ درصدی داشت؛ از این میزان، حدود ۸۴۹ میلیارد تومان در بحث درمان غیر مستقیم و مراکز طرف قرارداد بوده و ۳۴۶ میلیارد تومان هم در بحث درمان مستقیم بوده است.

نوشته های مشابه
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.