در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

حمایت اداره‌کل ارشاد قم از برگزاری برنامه‌های فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب

مشاور امور بانوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از حمایت این اداره‌کل از طرح‌های فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب در قالب جدول ۱۷ خبر داد و گفت: عفاف و حجاب یکی از موضوعات در اولویت اداره‌کل برای تخصیص بودجه به مؤسسات و برگزاری برنامه‌های فرهنگی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حمایت اداره‌کل ارشاد قم از برگزاری برنامه‌های فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب
شناسه : 71539 | انتشار : ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵   پرینت

مریم شیرین‌آبادی فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، با اشاره به نام‌گذاری بیست‌ویکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب، اظهار کرد: فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان یکی از مهمترین آموزه‌های دین اسلام از ضروری‌ترین ملزومات جامعه بشری در راستای رشد و تعالی جامعه است.

وی پاسداری از حریم عفاف و حجاب را در راستای حفظ استقلال هویتی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: بانوان در سایه عفاف و حجاب به گوهر ارزشمند کرامت انسانی دست خواهند یافت و اهالی فرهنگ و هنر ورسانه در تبیین این موضوع رسالت دارند.

مشاور امور بانوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات این اداره‌‌کل در حوزه عفاف و حجاب پرداخت و اظهار کرد: عفاف و حجاب از رسالت‌های مهم این اداره‌کل است و تلاش شده در قالب اجرای برنامه‌های متعدد ادبی، فرهنگی، هنری و سینمایی به این موضوع اهتمام ورزیده شود.

فراهانی از تدوین پیش نویس منشور حجاب و عفاف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد و گفت: این پیش‌نویس بعد از تأیید نهایی به مجموعه‌های اداره‌کل ابلاغ خواهد شد.

وی از حمایت این اداره‌کل از طرح‌های فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب در قالب جدول ۱۷ خبر داد و گفت: عفاف و حجاب یکی از موضوعات در اولویت اداره‌کل برای تخصیص بودجه به مؤسسات و برگزاری برنامه‌های فرهنگی است.

وی یکی دیگر از برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در حوزه عفاف و حجاب را اهدای کتاب به اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و گفت: بخش قابل توجهی از کتاب‌های اهدایی اداره‌کل با موضوعات ارزشی و دینی نظیر عفاف و حجاب به مجموعه‌های فرهنگی، کتابخانه‌ها، مؤسسات، مساجد و گروه‌های مردمی اهدا شده است.

مشاور امور بانوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین به اختصاص یک جلسه شورای فرهنگ عمومی به موضوع حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: در حاشیه این نشست، نمایشگاهی از ۵۰ کتاب تازه منتشر شده با موضوع حجاب و عفاف برپا شد و مورد بازدید آیت‌الله سعیدی امام جمعه قم، شاهچراغی استاندار قم، ذوالنور نماینده مجلس، مقیمی معاون استاندار و دیگر مسئولان استان قم قرار گرفت.

فراهانی اضافه کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در صدور مجوز کتاب با موضوع عفاف و حجاب بیشترین همراهی را داشته و مجوز این آثار را در کمترین زمان صادر کرده است.

وی همچنین به مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در برنامه‌های فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: بسیاری از محافل ادبی، برپایی نمایشگاه‌های هنری، تولیدات فیلم کوتاه و مستند و انیمیشن، نمایش‌های خیابانی و … که به محوریت عفاف و حجاب از سوی انجمن‌ها و مؤسسات فرهنگی و هنری برگزار شده، با همراهی و مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

مشاور امور بانوان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به نقش مؤثر رسانه‌ها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: از رسانه‌های استان خواسته شده به طور ویژه در تمام ایام سال نسبت‌به تولید محتوا و پوشش اخبار و رویدادهای فرهنگی با موضوع حجاب و عفاف اهتمام داشته باشند و تولیدات رسانه‌ای با مراجعه به نشریات و رسانه‌های برخط قابل مشاهده است.

فراهانی اضافه کرد: در راستای اهمیت موضوع عفاف و حجاب و ایجاد انگیزه برای تولید محتوا در رسانه‌ها، یکی از سرفصل‌های بخش ویژه جشنواره‌های مطبوعات استانی و ملی به این موضوع اختصاص داشت.

مشاور امور بانوان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پایان به مشارکت این اداره‌کل در برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» با موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: این جشنواره با موضوع زن و حمایت از خانواده از ۲۰ تا ۲۳ تیرماه در قم برگزار می‌شود و تماشای فیلم‌های این جشنواره برای عموم بانوان و اقشار مختلف جامعه رایگان است. 

نوشته های مشابه
سفرنامه‌نویسی ساده نیست/ خط قرمزها را می‌شناسم/ فعلاً برنامه‌ای برای ساخت رادیو هفت ندارم
تفاوت‌های فرهنگی ایران و ژاپن/ ایرانی‌ها شادند ژاپنی‌ها پر کار!
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.