دوره‌های آموزشی «حجره هنر» در مدارس علمیه برگزار می‌شود

دوره‌های آموزشی «حجره هنر» در قالب رشته‌های فیلمنامه‌نویسی، مستند‌سازی، پویانمایی، موشن گرافیک، تدوین فیلم، خبرنگاری، تصویربرداری، گویندگی، کاریکاتور، خوشنویسی، عکاسی، داستان‌نویسی، ویراستاری، اینفوگرافیک، بازی‌های رایانه‌ای و گرافیک تبلیغاتی در مدارس علمیه برگزار می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دوره‌های آموزشی «حجره هنر» در مدارس علمیه برگزار می‌شود
شناسه : 70699 | انتشار : ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، نشست خبری دوره‌های آموزشی هنر و رسانه با عنوان «حجره هنر» پیش از ظهر امروز در مرکز خبر حوزه های علمیه برگزار شد.

در ابتدای این نشست امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه بزرگترین دستاورد حجره‌های هنر بحث توحیدی بودن و یکی شدن است، اظهار کرد: مباحث معرفت شناسی و عرفان نظری حول دو نکته اساسی یعنی موحد و توحید مطرح می‌شود، یعنی این دو همیشه برادر هم در مباحث معرفت شناسی هستند.

وی ضمن تقدیر از دغدغه‌مندی مسئولان حوزه‌های علمیه نسبت به مسائل هنر و رسانه عنوان کرد: بیان، قالب، شکل و مباحث عرصه هنر همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و دغدغه ایشان نسبت به رسالت هنر ما را بر آن داشت که پشتوانه فکری و فلسفی هنر را بیشتر و قوی‌تر کنیم و این عقبه‌سازی مقدور نبود مگر اینکه از بستر حوزه‌های علمیه استفاده کنیم.

عموزاده با طرح این سؤال که آیا می‌خواهیم طلاب را هنرمند کنیم؟، اظهار کرد: هدف ما رسیدن به یک چرخه هنری در مدارس است البته نه به معنای اینکه همه طلاب در هنر ممحض شوند. مدارس علمیه حقانی، شهیدین، فاطمی و چند حوزه علمیه خواهران از اولین پایگاه‌های هنری خواهند بود که در حوزه شکل می‌گیرند.

در ادامه حجت الاسلام سیدعباس سیدنژاد مدیر فضای مجازی و چند رسانه‌ای مرکز رسانه وفضای مجازی حوزه گفت: برای رفع خلا موجود در عرصه تولید محتوا به آشنایی طلاب با مبانی تخصصی این عرصه نیازمند هستیم.

وی ادامه داد: فیلمنامه نویسی، مستند سازی، پویا نمایی، موشن گرافیک، تدوین فیلم، خبرنگاری، تصویربرداری، گویندگی، کاریکاتور، خوشنویسی، عکاسی، داستان‌نویسی، ویراستاری، اینفوگرافیک، بازی های رایانه ای و گرافیک تبلیغاتی رشته‌های دوره آموزشی «حجره هنر» را تشکیل می‌دهند.

سیدنژاد در مورد شیوه ثبت‌نام در رشته‌های دوره حجره هنر افزود: این رشته‌ها در دو بخش خواهران و برادران و در دو سطح مقدماتی و پیشرفته با محدودیت ثبت نام سه رشته برای هر نفر برگزار می‌شود، علاقه‌مندان برای حضور در دوره‌ها می‌توانند به سامانه پیشخوان حوزه علمیه به آدرس http://login.ismc.ir/ مراجعه کنند.

نوشته های مشابه
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
هزینه ۱۳۰ میلیارد تومانی تکمیل دسترسی‌های تونل غدیر
تقدیر از شهردار قم به‌پاس ۲۱ سال تلاش اثرگذار در مدیریت شهری
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.