لزوم توسعه فضای سبز شهری در منطقه ۶ قم/ طرح ساماندهی بازار روزها اجرایی می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: در سطح منطقه ۶ بیش‌ از ۴۶ بوستان شهری و جنگلی وجود دارد و برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای افزایش سرانه فضای سبز و مکان‌های تفریحی آن باید در دستور کار قرار گیرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم توسعه فضای سبز شهری در منطقه ۶ قم/ طرح ساماندهی بازار روزها اجرایی می‌شود
شناسه : 70580 | انتشار : ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم در جلسه شورای خدمات شهری منطقه ۶ که با حضور مدیر منطقه، مدیران عامل سازمان‌های تابعه معاونت خدمات شهری و همچنین برخی از مدیران کل و مدیران شهری در محل سالن جلسات شهرداری منطقه ۶ برگزار شد، بر جبران کاستی‌های فضای سبز و فضاهای تفریحی این منطقه تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد فضای سبز شهری یک نیاز حیاتی است ابراز داشت: اثرات فضای سبز شهر در تلطیف هوای شهر، بهبود کیفیت محیط زندگی شهروندان، ایجاد آرامش روانی، بهبود منظر بصری و … انکارناپذیر است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم بابیان اینکه در سطح منطقه ۶ بیش‌ از ۴۶ بوستان شهری و جنگلی وجود دارد تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای افزایش سرانه فضای سبز و مکان‌های تفریحی آن باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: درزمینهٔ خدمات شهری پروژه‌های قابل‌قبولی در سطح منطقه ۶ صورت گرفته و امید است با همکاری و تعامل شهروندان محترم شاهد شهری سرسبز، پاک، ایمن و سالم در این زمینه باشیم.

اصفهانیان‌مقدم در ادامه به وضعیت بازار روزهای سطح منطقه اشاره‌ کرد و گفت: طرح سامان‌دهی بازار روزها نیز در برنامه‌ریزی سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم قرار داشته و امکاناتی نظیر سرویس‌های بهداشتی، آب آشامیدنی، محل برگزاری نماز جماعت و … در این بازارها پیش‌بینی‌شده است. با اجرای این طرح فروشندگان سیار سامان‌دهی و شاهد رضایتمندی شهروندان خواهیم بود.

وی از طرح مبارزه با جوندگان موذی به‌ویژه موش‌ها در سطح شهر خبر داد و بیان داشت: علاوه بر بودجه مناسبی که در اختیار مناطق هشت‌گانه قرارگرفته، آموزش‌های مؤثری نیز به کارکنان خدمات شهری در راستای طعمه‌گذاری و مبارزه با این جوندگان داده‌شده است که مناطق نیز بر اساس اولویت‌بندی این طرح را اجرایی خواهند کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: طرح سامان‌دهی غرف و کیوسک‌های مستقر در بوستان‌ها و سطح شهر نیز از برنامه‌های دیگر این معاونت بوده و هدف از اجرای آن توزیع عادلانه خدمات و جلب رضایت حداکثری شهروندان محترم است.

وی افزود: جبران کسری سرانه فضای سبز مناطق از طریق تملک باغات و با ایجاد بوستان‌ها قابل‌حل بوده و فضاهای سبز شهری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های حیات‌بخش انسان‌ها و تضمین‌کننده بقای آب‌وخاک و هوای سالم به شمار می‌روند.

اصفهانیان‌مقدم خاطرنشان کرد: امید است با تلاش همکاران و تخصیص اعتبارات مورد نیاز و جدیت مدیریت شهری و تعامل و همکاری شهروندان بتوانیم سرانه فضای سبز مناطق و مکان‌های تفریحی را علی‌الخصوص در مناطق کم برخوردار جبران کنیم.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.