قم و کاشان مقصد گردشگری مذهبی و انقلابی

مدیر اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، با اشاره به ویژگی‌های شهرهای قم و کاشان گفت: این دو شهر مقصد گردشگری مذهبی و انقلابی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم و کاشان مقصد گردشگری مذهبی و انقلابی
شناسه : 70536 | انتشار : ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط‌ عمومی سازمان فرهنگی شهرداری قم، حمید نادری در نشست هم‌اندیشی شهرهای تاریخی و انقلابی قم و کاشان در سالن جلسات شهید حسین مولوی شهرداری قم، در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه قم و کاشان اظهار داشت: با توجه به قرابتی که میان این دو شهر در حوزه‌های مذهبی، انقلابی، دفاع مقدس و زیارتی و نیز از لحاظ بُعد مسافت و قرابت تاریخی بر اساس اسنادی که از قدیم الایام وجود دارد، شهرداری‌ها و سازمان‌های فرهنگی این دو شهر برنامه‌های مشترکی در حوزه فرهنگی، هنری، گردشگری، اجتماعی و آموزش‌های شهروندی انجام خواهند داد.

وی تأکید کرد: این برنامه‌ها به این صورت تبادل تجربه‌ها در کاهش هزینه‌ها نقش مؤثری دارند.

مدیر اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم تصریح کرد: ظرفیت‌های قم و کاشان در حوزه‌های مختلف و تبادل تجربه و تولیدات محصولات مشترک در حوزه معرفی شهری بخشی از این تفاهم‌نامه است.

نادری بر لزوم تبادل گردشگری قم و کاشان به عنوان محورهای شهر تاریخی و انقلابی تأکید کرد و گفت: قم مبدأ حضور گردشگران عرب زبان است و این زائران دوست دارند، به شهرهای خوش آب و هوا بروند که وجود شهرهای کاشان، نیاسر و قمصر در نزدیکی شهر قم و فضاهای زیارتی آنان، می‌تواند گردشگران عرب را به شهر کاشان هدایت کند.

وی با اشاره به حضور هیئت‌های مختلف مذهبی و اشتراکات مذهبی این دو شهر، گفت: از این ظرفیت می‌توانیم در مناسبت‌های گوناگون از جمله اربعین حسینی(ع) برای خدمات‌رسانی به زائران بهره ببریم و با توجه به این که کربلا خواهرخواندگی قم دارد و نیز خواهرخواندگی کاشان را با نجف داریم، این ظرفیت مهمی به شمار می‌رود. 

نادری افزود: توجه به این ظرفیت‌ها در مفاد تفاهم‌نامه آمده و همچنین در برگزاری هفته‌های فرهنگی، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و شب‌های شعر و معرفی هنرمندان صنایع دستی و ایجاد بازارچه های صنایع دستی و خانه موزه‌های شهدا و دفاع مقدس و تعریف مسیرهای گردشگری و هدایت گردشگران برنامه ریزی شده است. 

وی بیان کرد: به طور هدفمند سعی کردیم از ظرفیت‌های مختلف با توجه به زمان محدود استفاده و نمونه‌هایی را به کاشان معرفی کنیم، در حوزه سلامت بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور که مرکز قلب ایران است و خدمات به گردشگران خارجی و داخلی ارائه خواهد داد، به عنوان یک قطب سلامت در برنامه ریزی می‌تواند کاشان را منتفع کند.

وی عنوان کرد: مجموعه امامزاده موسی مبرقع(ع) و امامزادگان(ع) در کاشان نیز می‌تواند در هدایت شهروندان در حوزه گرشگری مذهبی مورد توجه قرار بگیرد و با این مجموعه شبکه مذهبی شکل بدهد تا برنامه های مشترک با هیئت‌های مذهبی داشته باشیم.

مدیر اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم تصریح کرد: بنا داریم، براساس تفاهم‌نامه خانه موزه شهیدان زین‌الدین را به عنوان الگویی در ایثار و شهادت به دانش آموزان معرفی کنیم.

وی ادامه داد: در کاشان درخواست داشتند، تجربیات ما در برگزاری تورهای گردشگری مقاومت الگو بگیرند، یکی از این الگوهای مهم خانه موزه شهیدان زین‌الدین است و دیگر خانه موزه‌ها نیز در حال راه اندازی هستند تا شبکه گردشگری مقاومت را رقم بزنیم.

وی اظهار داشت: در مجموعه برنامه های این نشست سعی شد، گوشه‌ای از ظرفیت‌های متنوع گردشگری در حوزه‌های فرهنگی، تاریخی، زیارتی و سلامت معرفی شود تا بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.