هیئات مذهبی کاشان ظرفیت بالنده فرهنگی هستند

عضو شورای شهر قم با بیان اینکه کاشان را به عنوان شهر هیئت‌ها می‌شناسند، گفت: این هیئات‌ ظرفیت بالنده فرهنگی هستند و می‌توان در تبادلات فرهنگی، این ظرفیت را مورد توجه قرار داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هیئات مذهبی کاشان ظرفیت بالنده فرهنگی هستند
شناسه : 70519 | انتشار : ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط‌ عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی اسقامت علی آبادی در نشست هم‌اندیشی شهرهای تاریخی و انقلابی قم و کاشان در سالن جلسات شهید حسین مولوی شهرداری قم اظهار داشت: دشمنان از جمله انگلستان برای ایجاد تفرقه بین شیعیان، فرقه های زیادی را ایجاد کرده اند، در حالی که شیعیان در هر نقاطی از جهان دارای مشترکات ارزشمندی در جهت وحدت و همگرایی هستند.

وی افزود: سبقه فرهنگی کاشان و قم بسیار زیاد است و مشترکاتی را به لحاظ فرهنگی، معماری و آیینی دارند و می‌توانیم از دستاوردهای فرهنگی برای اجرای برنامه‌های مختلف به خوبی بهره ببریم. وی تصریح کرد: کاشان را به عنوان شهر هیئت‌ها می‌شناسند و این هیئات‌ مذهبی ظرفیت بالنده فرهنگی هستند و می‌توان در تبادلات فرهنگی، این ظرفیت را مورد توجه قرار داد.

عضو شورای شهر قم خاطرنشان کرد: کاشان به عنوان شهر هیات‌ها، ظرفیت مهم و سند افتخاری است که در مساجد نیز این رویکرد را نهادینه کرده‌اند.

وی گفت: با تاکید بر مشترکات طرح‌های خوبی را می‌توان عملیاتی کرد، برای نخستین بار طلاب عضو شورای اسلامی شهرها بعد از ۲۴ سال عمر شوراها گرد هم آمدند و مدل های کاری و تجربیات را ارایه کردند و این مدل می‌تواند در مورد مشترکات فرهنگی شهرها نیز قابل اجرا باشد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از طرح ها نیز حضور بانوان برای احیای برنامه‌های فرهنگی در مساجد است که توانسته برکات و آثار خوبی به همراه داشته باشد. استقامت عنوان کرد: در طرحی دیگر که از سوی قم دنبال شد، متولیان فرهنگی در نجف بودند که پیگیر مدل‌هایی از قم شده و امروز تعاملات خوبی شکل گرفته است که می تواند زمینه ای برای افزایش تعاملات قم با دیگر کشورها باشد.

نوشته های مشابه
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز در منطقه ۲ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.