ظرفیت‌های مردمی راهگشای تعاملات فرهنگی است

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم گفت: در تعاملات فرهنگی قم و کاشان، ظرفیت‌های مردمی اهمیت زیادی دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ظرفیت‌های مردمی راهگشای تعاملات فرهنگی است
شناسه : 70514 | انتشار : ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، نرجس نیازمند در نشست هم‌اندیشی شهرهای تاریخی و انقلابی قم و کاشان در سالن جلسات شهید حسین مولوی شهرداری قم، با اشاره به دستاوردهای فرهنگی هم اندیشی میان قم و کاشان اظهار داشت: شهرهای قم و کاشان در زمینه مباحث گردشگری دارای مشترکاتی هستند. در قم، بارگاه ابن الجواد(ع) امامزاده موسی مبرقع(ع) که حرم مطهر فرزندشان در کاشان هست، یکی از  ظرفیت‌های مهم در امور گردشگری به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: در گذشته تاریخی بشر تلاقی فرهنگ‌ها را شاهد بودیم که گاهی موجب تعالی فرهنگ و نقطه عطف تاریخ به شمار می رفته و تمدن ها را شکل می‌داده است. قم و کاشان دارای ریشه مشترک فرهنگی، زبانی و تعاملات بوده اند.

وی عنوان کرد:  فاصله کوتاه زمانی و مکانی قم و کاشان، توسعه گردشگری را رونق می‌بخشد و برای ۲ شهر دستاوردهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی زیادی به همراه دارد. 

نیازمند با بیان اینکه در تعاملات فرهنگی قم و کاشان، ظرفیت‌های مردمی اهمیت زیادی دارد، تفاهم و تبادل فرهنگی و گردشگری بین این ۲ شهر را به ویژه در حوزه گردشگری مذهبی ضروری دانست.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم گفت: باید از ظرفیت‌های ارزشمند شهرهای تاریخی و انقلابی و فرهنگی قم و کاشان به خوبی استفاده کنیم.

نیازمند افزود: در تاریخ تشیع، انقلابی‌گری را می بینیم، در واقع تاریخ تشیع دارای روحیه انقلابی است و به این دلیل دشمنان اسلام در جهان به دنبال تضعیف تشیع هستند، چرا که شیعیان روحیه انقلابی دارند و تا پای شهادت مدافع ارزش‌های اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه بانوان و خانواده، دستاوردهای فرهنگی مشترکی داریم، عنوان کرد: در خصوص حوزه زنان و خانواده که کمیته جدیدی با رویکرد همه جانبه در حوزه تخصصی خود بود، کمیسیون زنان و خانواده به وجود آمد.

این عضو شورای شهر قم خاطرنشان کرد: کمیته بانوان کارگروه‌های مختلفی از جمله؛ آسیب اجتماعی، آموزش و تعالی، ورزش و نشاط، مشاغل و جمعیت را داشته ایم که در این مسیر، موضوع زنان و دختران و خانواده نقش ویژه‌ای دارد.

این نشست به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم برگزار شد و در آن روئسای شورای اسلامی شهرهای قم و کاشان و روئسای سازمان‌های فرهنگی شهرداری های قم و کاشان و تعدادی از اعضای شورای اسلامی و مدیران شهری این دو شهر حضور داشتند.  

نوشته های مشابه
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز در منطقه ۲ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.