«شهر۲۰» گزارش می‌دهد

جزئیات برپایی محافل قرآنی در قم

جلسات متعددی به محوریت تلاوت قرآن کریم در طول ایام هفته با حضور قاریان شناخته‌شده در مناطق مختلف شهر قم برگزار می‌شود و فرصت مناسبی را برای حضور علاقه‌مندان فراهم کرده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جزئیات برپایی محافل قرآنی در قم
شناسه : 70483 | انتشار : ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰   پرینت

شهر بیست/ سرویس فرهنگ و هنر: جلسات متعددی به محوریت تلاوت قرآن کریم با مدیریت قاریان شناخته‌شده در شهر قم برگزار می‌شود که در بیشتر این جلسات علاوه بر آموزش روخوانی و روان‌خوانی و تلاوت صحیح آیات قرآن به مباحث تجوید و تفسیری نیز پرداخته می‌شود و فرصت مناسبی برای یادگیری و تقویت علوم قرآنی است.

بر این اساس، مشخصات و نشانی تعدادی از جلسات شاخص و عمومی قرآن کریم در مناطق مختلف شهر و بر مبنای روزهای هفته معرفی می‌شود.

*شنبه   

در روزهای شنبه دو جلسه شاخص و سه جلسه عمومی تلاوت آیات قرآن کریم برگزار می‌شود. کرسی قرائت مؤسسه اهل‌البیت(ع) با حضور استاد امین وحیدی در حسینیه این مؤسسه واقع در فرعی سوم کوچه ۶ چهارمردان از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲:۳۰ پذیرای علاقه‌مندان است و کرسی قرائت قرآن با مدیریت استاد علی علیزاده در امامزاده موسی مبرقع بعد از اقامه نماز عشا تشکیل می‌شود.

از دیگر محافل قرآنی در این روز می‌توان به جلسه تلاوت قرآن با حضور استاد علی اصغر آمیغی در مسجد حضرت ولی‌عصر(عج) خیابان تولیددارو، محفل انس با قرآن با حضور سعید اصفهانی‌مقدم در مسجد حضرت خدیجه(س) پردیسان و جلسه قرآنی با حضور استاد ذبیح‌الله ترکمن در مسجد امام حسین(ع) جنب بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی اشاره کرد که هر سه محفل بعد از اقامه نماز عشا برپا می‌شود.     

*یکشنبه

در روزهای یکشنبه دو جلسه شاخص قرائت و دو جلسه عمومی تلاوت برگزار می‌شود. جلسه قرائت قرآن با حضور استاد مهدی فروغی در پایگاه بسیج شهید چمران واقع در «جنب پارکینگ شرقی حرم، انتهای کوچه شهیدان انصاری» از ساعت ۱۸ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.

در ادامه کرسی قرائت مؤسسه کریمه آل رسول بعد از نماز عشا با حضور استادان سید محمدرضا محمدی و احمد دباغ به نشانی «خیابان هنرستان، کوچه ۲۸، کوچه ۴» برپا می‌شود.

دو محفل عمومی تلاوت قرآن کریم نیز بعد از اقامه نماز عشا با حضور استاد آمیغی به نشانی «بلوار ۱۵ خرداد، کوچه میراث فرهنگی» و حجت‌الاسلام محمد صافی در مسجد مهدیه واقع در «خیابان شهیدین، کوچه ۴» برگزار می‌شود.

*دوشنبه  

دو جلسه شاخص قرآنی در این روز با حضور دو چهره شناخته شده تشکیل می‌شود. نخستین محفل قرآنی دو ساعت قبل از اذان مغرب با حضور استاد جلال خدامحمدی واقع در بقعه ابن بابویه (جنب پاساژ ملت) میزبان نوجوانان و دانش‌آموزان علاقه‌مند است.

دومین محفل قرآنی نیز بعد از اقامه نماز عشا با حضور استاد محمدعلی دهدشتی قاری پیشکسوت در حسینیه نجفی‌ها واقع در خیابان چهارمردان، جنب گذرخان پذیرای اهالی قرآن است.

*سه‌شنبه   

دو محفل قرائت قرآن کریم در روز سه‌شنبه با حضور استاد سید محمدرضا محمدی برگزار می‌شود. این محفل در ابتدا به نشانی ۵۵ متری عمار یاسر، انتهای کوچه ۱۸ (محله باغ پنبه)، ابتدای کوچه ۱۵ دایر است و در نوبه بعد در خیابان ۱۹ دی، کوچه ۱۱، جنب مسجد امام سجاد(ع) برپا می‌شود.

*چهارشنبه

جلسات قرآنی در روزهای چهارشنبه با برپایی یک جلسه شاخص قرائت و چهار جلسه عمومی تلاوت دنبال می‌شود.

محفل قرائت قرآن بعد از اقامه نماز عشا با حضور استاد علی علیزاده در مسجد امام حسن عسکری(ع) پذیرای علاقه‌مندان است.

جلسه تلاوت قرآن در روز چهارشنبه به محوریت استاد مهدی حسن‌نژاد در نیروگاه، ۱۴ متری امام حسین(ع)، کوچه ۶، حسینیه صاحب‌الزمان(عج) دایر می‌شود.

همچنین محفل قرآنی با حضور استاد محمد مهدی ابراهیمی از ساعت ۲۲ تا ۲۳:۳۰ در خیابان سواران، نبش میدان امام حسین(ع)، حسینیه جوادالائمه میزبان اهالی قرآن است.

از دیگر مجالس قرآنی در این روز می‌توان به جلسات ریشه‌دار و قدیمی اهالی روستای فردو در قم با عنوان هیئت متوسلین قمر بنی هاشم(ع) اشاره کرد که از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲ به صورت سیار در منطقه آذر و زاویه با حضور استاد اویسی تشکیل می‌شود.

همچنین کرسی قرآنی دیگری نیز در روزهای چهارشنبه یک ساعت بعد از اقامه نماز عشا با حضور استاد سید حجت حسینی در مسجد فاطمیه خیابان آذر برگزار می‌شود.

*پنجشنبه

شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) در روزهای پنجشنبه پذیرای اهالی قرآن است. این محفل قرآنی دو ساعت مانده به اذان مغرب برپا شده و بخش قابل توجهی از قاریان استان در آن حاضر می‌شوند.

دو محفل عمومی تلاوت در این روز دنبال می‌شود. نخستین محفل با حضور استاد سید محمدمهدی کاشانی بعد از اقامه نماز عشا در مسجد امیرالمؤمنین خیابان ایستگاه دایر می‌شود.

دومین محفل عمومی نیز به همت مجمع قرآنی آل محمد(ص) با حضور استاد احمد چاوشی و جمعی از جوانان فعال قرآنی به صورت سیار میزبان علاقه‌مندان است.

*جمعه

جلسه تخصصی آموزش ترتیل قرآن با حضور استاد مهدی فروغی و استاد مهدی علم خواه در روزهای جمعه ساعت ۹ صبح در بقعه مطهر علی‌بن‌بابویه قمی واقع در‌ چهارمردان تشکیل می‌شود.

همچنین کرسی تلاوت جوانان نیز به محوریت استاد امین وحیدی از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در خیابان فرهنگیان ۲، خیابان شهید بیطرفان، کوچه۵، گلستان ۵، پلاک ۱۸ و ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان است.    

از دیگر محافل قرآنی روزهای جمعه می‌توان به برپایی کرسی تلاوت عمومی قرآن در مسجد تاریخی حضرت ابوطالب واقع در محله عشقعلی خیابان چهارمردان اشاره کرد که از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح با حضور استاد سید عبدالحمید رضوی دایر می‌شود.

*جلسات یاد شده بخشی از محافل قرآنی است که در شهر قم برگزار می‌شود و برنامه‌های قرآنی متعددی به صورت عمومی در مساجد، حسینیه‌ها و هیئات مذهبی دنبال می‌شود که در این گزارش به آنها اشاره نشده است. 

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
هزینه ۱۳۰ میلیارد تومانی تکمیل دسترسی‌های تونل غدیر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.