نخستین نشست هم‌اندیشی شهرهای انقلابی و تاریخی قم و کاشان برگزار می‌شود

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم از برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی شهرهای انقلابی و تاریخی قم و کاشان به میزبانی این سازمان خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نخستین نشست هم‌اندیشی شهرهای انقلابی و تاریخی قم و کاشان برگزار می‌شود
شناسه : 70278 | انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌ سید احمد طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی شهرهای انقلابی و تاریخی قم و کاشان در روز ۳۱ خرداد، اظهار کرد: این نشست به‌منظور بررسی ظرفیت‌های فرهنگی، مذهبی و تاریخی این ۲ شهر ساعت ۸ صبح در سالن جلسات شهرداری مرکز برگزار می‌شود.

وی ظرفیت‌های گوناگون در زمینه‌هایی همچون مذهبی، انقلابی و فرهنگی و وجود امامزادگان واجب‌التعظیم(ع) در این ۲ شهر را موردتوجه قرار داد و گفت: در روایاتی از ائمه اطهار(ع) قم، کاشان و مشهد اردهال به‌عنوان مأمن شیعیان در آخرالزمان بیان شده است، ازاین‌رو شهرداری‌های قم و کاشان بر این شدند که برنامه‌های مذهبی، فرهنگی، هنری و گردشگری مشترکی را اجرا کنند.

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم افزود: در این نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرهای قم و کاشان و مدیرعامل و مدیران سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های قم و کاشان حضور دارند.

وی ادامه داد: در نشست مذکور ظرفیت‌های مشترک این ۲ شهر احصا، یک تقویم کاری مشخص و تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های قم و کاشان امضا می‌شود.

طباطبایی‌نژاد، زیارت بارگاه مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و امامزاده موسی مبرقع(ع)، بازدید از بیت قدیمی امام خمینی(ره)، خانه موزه شهیدان زین‌الدین و مجموعه تاریخی یزدان‌پناه را از دیگر برنامه‌های این نشست است.

وی ابراز امیدواری کرد که این نشست، آغازی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و فاخر همچون اطلاع‌رسانی برنامه‌های فرهنگی، اعزام زائران، آموزش‌های شهروندی و احصای تاریخ شفاهی و برگزاری هفته‌های فرهنگی، نمایشگاه‌های گردشگری، شب‌های شعر و آیین‌های مذهبی در این ۲ شهر باشد.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.