تشکیل مثلث گردشگری شهرهای قم، تربت‌حیدریه و کاشمر

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم با اشاره به ظرفیت‌های زیارتی، مذهبی، تاریخی و گردشگری مشترک بین شهرهای قم، تربت‌حیدریه و کاشمر، بر تشکیل مثلث گردشگری این شهرها تأکید کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تشکیل مثلث گردشگری شهرهای قم، تربت‌حیدریه و کاشمر
شناسه : 70026 | انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌ سید احمد طباطبایی‌نژاد در نشست مشترک با روئسای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرهای تربت‌حیدریه و کاشمر (استان خراسان رضوی)، ظرفیت‌های تاریخی شهر قم را به‌عنوان محور انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تشریح کرد.

وی با اشاره به وجود بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و حوزه علمیه و نیز مکان‌های تاریخی و گردشگری در شهر قم و برشمردن قرابت و اشتراکاتی که بین این سه شهر وجود دارد، بر لزوم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک و برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، گردشگری و اجتماعی در این سه شهر تأکید کرد.

در این جلسه به حضور علما و بزرگان تربتی مقیم قم اشاره شد و بر همکاری مشترک در حوزه تبلیغات به‌منظور معرفی شهرهای تربت‌حیدریه و کاشمر (استان خراسان رضوی) در کنار شهر مشهد برای حضور زائران تأکید شد.

همکاری مشترک با محوریت مساجد شاخص، زیارتگاه‌ها، اَماکن مذهبی، تاریخی و گردشگری و سوغات و انتقال و تبادل تجربه در زمینه توسعه کاشت و بسته‌بندی محصول زعفران به‌عنوان سوغات زائر در شهرهای زیارتی ازجمله دیگر مباحث مطرح‌شده در این جلسه بود.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.