بوستان هزار هکتاری فرصت مناسب سرمایه‌گذاری گردشگری در قم

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم، بوستان هزار هکتاری را فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری گردشگری در قم دانست و گفت: این بوستان شامل ۱۰ بوستان با کاربری‌های مختلف مانند زمین‌های بازی، رستوران، اقامتگاه‌های گردشگری و کافی‌شاپ و... است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بوستان هزار هکتاری فرصت مناسب سرمایه‌گذاری گردشگری در قم
شناسه : 70019 | انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، لیلی نیک خلق احمدی در حاشیه برگزاری تور رسانه‌ای بازدید از اقدامات زیست‌محیطی استان، اظهار داشت: مجموعه سبز و گردشگری جنوب قم که بوستان هزار هکتاری شناخته می‌شود شامل ۱۰ بوستان بوده که با توجه به توسعه شهر قم و نیاز شهر به فضای سبز و گردشگری طراحی و ساخته‌شده است.

وی افزود: بوستان هزار هکتاری شامل بوستان کوثر به مساحت ۳۵ هکتار، باغ پرندگان به مساحت ۱۵ هکتار، بوستان خضرنبی(ع) ۴۵ هکتار، محوطه ۱۴ شهید گمنام ۹ هکتار، بوستان زائر ۲۳۰ هکتار، باغ گیاه‌شناسی ۳۰ هکتار، بوستان کوهسار ۲۱ هکتار و بوستان کوه دوبرادران ۴۰۰ هکتار و بوستان یادمان شهدا ۴۵ هکتار است.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم ادامه داد: محدوده توسعه جنوبی نیز شامل ۲۰۰ هکتار است که هزار هکتاری این بوستان را از میدان مفید و کوه سرخه شروع می‌شود و تا اراضی پشت کوه دو برادران ادامه دارد، بوستان هزار هکتاری با توپوگرافی خاص و چشم‌اندازهای زیبا یکی از مراکز گردشگری منحصربه‌فرد در قم و کشور است.

وی از طراحی دریاچه مصنوعی در بوستان کوثر خبر داد و گفت: در بوستان کوثر دریاچه مصنوعی با آب‌نمای موزیکال و مسیرهای سلامت، خانه سلامت، دم‌نوش خانه و رستوران، بخشی از طراحی این بوستان بوده و زیپ لاینی به طول ۷۵۰ متر نیز در بوستان کوثر طراحی‌شده که با پل معلق ابتدا و انتهای زیپ لاین را به هم وصل می‌کند.

احمدی، کاربری‌های باغ پرندگان را نیز تشریح کرد و گفت: در باغ پرندگان کلینیک پرندگان، سالن تکثیر پرندگان، زیستگاه شترمرغ، زیستگاه پرندگان شکاری، فضای بازی کودکان، زیستگاه پرندگان بلندپرواز و زیستگاه پرندگان گرمسیری به مساحت ۲ هزار مترمربع که پرندگان خاص و گیاهان گرمسیری در آن نگهداری می‌شود.

وی ادامه داد: بوستان خضر(ع) نیز به مساحت ۴۵ هکتار دارای مسیر دوچرخه‌سواری به طول ۳ کیلومتر است و مسیر پیاده‌روی نیز در مجاورت کوه طراحی‌شده است، همچنین آمفی‌تئاتر روباز، زمین‌های ورزشی مختلف شامل زمین‌های چند عملکردی، تنیس خاکی، زمین‌بازی مکانیکی، زمین فوتبال و بدمینتون و یک مجموعه فرهنگی برای آن طراحی‌شده است.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم تأکید کرد: با توجه به جانمایی رستوران و کافی‌شاپ و همچنین زمین‌بازی بادی برای کودکان در بوستان‌ حضرت خضر(ع)، سرمایه‌گذاران می‌توانند برای مشارکت با شهرداری مراجعه کرده و از این فرصت بهره‌مند شده و اقدام به احداث کنند.

وی مختصات بوستان زائر را نیز مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: این بوستان نیز شامل ۲۳۰ هکتار و در پایین‌دست بوستان هزار هکتاری طراحی‌شده که در فاز نخست آن ۲۰ هکتار احداث‌شده که شامل باغ ایرانی، آمفی‌تئاتر روباز، آب‌نمای خشک موزیکال و فوت کورد‌های مختلف است.

احمدی ادامه داد: در این بوستان اقامتگاه‌های گردشگری، راسته‌بازار، بازارچه، باغ گیاه‌شناسی که امسال عملیات عمرانی آن آغاز می‌شود دیده‌شده و سایر عرصه‌های این بوستان که شامل ۴۰۰ هکتاری و ۲۰۰ هکتاری نیز در حال طراحی بوده و مصوبات فاز یک را طی می‌کند.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.