با برخورد قهری مشکل زیرمیزی حل نمی‌شود/ سازمان امور مالیاتی حساب مالی بستگان پزشکان را هم بررسی می‌کند/ چند سال دیگر فقط برای پوست و زیبایی پزشک داریم

رئیس سازمان نظام پزشکی قم با بیان اینکه فقط با برخورد قهری نمی‌توان پدیده شوم «زیرمیزی» را اصلاح کرد، گفت: نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان تکلیف قانونی است اما امروز دیگر تفاوت ندارد که پزشک کارت‌خوان داشته باشد یا نداشته باشد، اگر کارت به کارت هم شود به عنوان درآمد پزشک منظور می‌شود و حتی حساب‌های بستگان درجه یک پزشکان و منشی مطب را هم بررسی می‌کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
با برخورد قهری مشکل زیرمیزی حل نمی‌شود/ سازمان امور مالیاتی حساب مالی بستگان پزشکان را هم بررسی می‌کند/ چند سال دیگر فقط برای پوست و زیبایی پزشک داریم
شناسه : 68673 | انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید حسن عادلی امروز در نشست خبری اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی قم از فعالیت ۲ هزار پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص خبر داد و گفت: از این تعداد، یک هزار و ۳۰۰ نفر پزشک عمومی هستند که فقط ۱۷۰ پزشک مطب دارند و کمتر از ۷۰۰ پزشک در حوزه طبابت فعال هستند.

وی با بیان اینکه ظرفیت رشته‌های دستیاری در سال‌های اخیر تکمیل نشده است، تصریح کرد: چند سال دیگر برای عمل آپاندیس و درد شکم و مشکلات تنفسی و مسائل حیاتی پزشک نداریم اما برای عمل بینی و زیبایی و پوست و مو به تعداد بسیار داریم!

رئیس سازمان نظام پزشکی قم در بخش دیگری از این نشست به پدیده شوم زیرمیزی اشاره کرد و گفت: ما هم معتقدیم این پدیده شوم بایستی ریشه‌کن شود و اگر شکایتی از پزشکی در هیئت‌های انتظامی ثبت شود، رسیدگی و محکوم می‌کنیم.

عادلی تأکید کرد: هر زمان از پزشکی برای دریافت زیرمیزی شکایت شود، برخورد قهری با این مسئله حتماً انجام می‌شود اما برای اینکه این مشکل حل شود بایستی بسترهای ایحاد مشکل را هم رفع کرد.

وی افزود: اگر از فردا آمار زیرمیزی در قم به صفر برسد، حتماً عده‌ای اعتراض خواهند کرد که چرا فلان پزشک که از توانایی او استفاده می‌کردید از قم به تهران رفت یا چرا به گونه‌ای برخورد می‌کنید که استان از خدمات آن پزشک محروم شود، بنابراین باید بستر اصلاح شود تا این پدیده شوم اصلاح شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی قم تصریح کرد: پدیده زیرمیزی در ابتدای اجرای طرح تحول سلامت، نزدیک به صفر شد چراکه وزارت بهداشت به وعده‌های خود به جامعه پزشکان عمل می‌کرد و بیمه‌ها نیز پرداخت به‌موقع و منطقی داشتند اما هرچه وزارت بهداشت و بیمه‌ها از آن وعده‌ها فاصله گرفتند، این پدیده شوم شیوع بیشتری پیدا کرد.

عادلی تأکید کرد: وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و اصحاب رسانه کمک کنند تا بسترها اصلاح و این پدیده ریشن‌کن شود، فقط با برخورد قهری نمی‌توان این پدیده شوم را اصلاح کرد، چرا که به گونه دیگری خودش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر همکار پزشک ما عمل آپاندیس را با مبلغ ۲۰۰ هزار تومان در بیمارستان دولتی انجام می‌دهد و آن را هم با یک سال تأخیر به او می‌دهند.  

با برخورد قهری مشکل زیرمیزی حل نمی‌شود/ سازمان امور مالیاتی حساب مالی بستگان پزشکان را هم بررسی می‌کند/ چند سال دیگر فقط برای پوست و زیبایی پزشک داریم

رئیس سازمان نظام پزشکی قم با تأکید بر اینکه پدیده شوم زیرمیزی در بخش خصوصی کمتر مشاهده می‌شود، افزود: در بیمارستان‌های خصوصی بر اساس تعرفه‌ای که دولت اعلام کرده، خودشان حق پزشک را می‌دهند، این پدیده بیشتر در بیمارستان‌های دولتی و نیمه‌دولتی اتفاق می‌افتد.

عادلی در بخش دیگری از این نشست با تأکید بر اینکه نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان و دفاتر درمانی جامعه پزشکی تکلیف قانونی است، گفت: عدم نصب کارت‌خوان به مفهوم تخلف از قانون است و قابلیت رسیدگی در هیئت انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی را دارد.

وی افزود: هر پزشکی که کارت‌خوان نداشته باشد یا نصب کرده باشد و استفاده نکند، تخلف کرده و اگر مردم شکایت کنند رسیدگی می‌شود.

با برخورد قهری مشکل زیرمیزی حل نمی‌شود/ سازمان امور مالیاتی حساب مالی بستگان پزشکان را هم بررسی می‌کند/ چند سال دیگر فقط برای پوست و زیبایی پزشک داریم

رئیس سازمان نظام پزشکی قم تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی از تهران اسامی ۳۵۰ پزشک از اعضای جامعه پزشکی قم را که کارت‌خوان ندارند، برای ما ارسال کرد اما این لیست پر از اشکال و اشتباه بود، اولاً تعدادی از این پزشکان به شهرهای دیگر منتقل شده بودند، تعدادی هم فوت کرده بودند و تعدادی هم اصلاً مطب یا دفتر شخصی نداشتند که بخواهند کارت‌خوان داشته باشند.

عادلی خاطرنشان کرد: امروز دیگر تفاوت ندارد که پزشکان کارت‌خوان داشته باشند یا نداشته باشند، اگر کارت به کارت هم شود به عنوان درآمد پزشک منظور می‌شود و حتی حساب‌های بستگان درجه یک پزشکان و منشی مطب را هم بررسی می‌کنند.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
اتمام عملیات زیرسازی و بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.