راه‌اندازی دستگاه جدید «اکوکاردیوگرافی» در بیمارستان حضرت معصومه(س)

تهجیزات جدید پزشکی مرکز آموزشی درمانی حضرت معصومه(س) شامل دستگاه اکسیژن‌ساز، دستگاه دیزل‌ژنراتور و دستگاه اکوکاردیوگرافی پیشرفته که به همت جمعی از خیرین استان قم تأمین شده است، راه‌اندازی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
راه‌اندازی دستگاه جدید «اکوکاردیوگرافی» در بیمارستان حضرت معصومه(س)
شناسه : 68602 | انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، تجهیزات جدید پزشکی مرکز آموزشی درمانی حضرت معصومه(س) قم با حضور مهدی مصری ریاست دانشگاه و جمعی از خیرین سلامت استان رونمایی و راه‌اندازی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این مراسم که در سالن اجتماعات این مرکز آموزشی درمانی برگزار شد، اظهار داشت: بیمارستان حضرت معصومه(س) تنها مرکز ارجاعی کودکان و اطفال در کلان قطب شش کشوری است.

وی در ادامه سطح‌بندی تجهیزات موردنیاز بیمارستان و اعلام نیاز این تجهیزات به وزاتخانه را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: باید بعد از سطح‌بندی نیازمندی‌ها، موضوع را به‌منظور دریافت اعتبار از وزارت بهداشت از طریق هیئت‌امنای ارزی پیگیری کنیم.

مصری همچنین انجام موازی‌کاری در بسیاری از امور را مورد انتقاد قرار داد و گفت: برای آنکه در زمینه زیرساخت‌های دانشگاه و همچنین ارائه خدمات بهتر به همشهریان عملکرد بهتری داشته باشیم بایستی با یک‌سو کردن امور، از ظرفیت خیرین استفاده کنیم چراکه انجام این کار سبب می‌شود خیرین با قوت بیشتری در حوزه سلامت ورود پیدا کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بر لزوم برآورده کردن انتظارات مردم و پاسخگو بودن به آنان در حوزه بهداشتی درمانی تأکید و تصریح کرد: اجرایی کردن طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع ازجمله برنامه‌های مهمی است که ان‌شاءالله به‌زودی از منطقه پردیسان به‌صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

در ادامه رئیس بیمارستان حضرت معصومه(س) قم طی سخنانی به ارائه گزارشی از وضعیت بیمارستان پرداخت و اظهار داشت: این مرکز دارای ۲۰۰ تخت مصوب و ۱۵۰ تخت اشغال‌شده است.

محسن اخوان با اشاره به فعال بودن ۱۳ بخش مختلف در بیمارستان حضرت معصومه(س) ابراز داشت: این مرکز تنها مرکز تخصصی و فوق تخصصی قطب شش کشوری است که به اطفال و کودکان خدمات ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: فرسوده بودن ساخت و فضای فیزیکی بیمارستان و کمبود تجهیزات خدماتی و درمانی این مرکز و همچنین کمبود نیروی انسانی پزشک متخصص و فوق متخصص در بخش‌های مختلف ازجمله عمده‌ترین مشکلات و چالش‌های پیش روی بیمارستان حضرت معصومه(س) هستند.

اخوان اضافه کرد: به‌منظور جبران این کمبودها نیاز به جذب و اضافه شدن نیروی انسانی متخصص و مجرب به کادر درمانی و اداری بیمارستان هستیم؛ همین‌طور باید توجه ویژه‌ای به نیازمندی‌هایی که در تأمین برخی تجهیزات داریم داشته باشیم.

رئیس مرکز آموزشی درمانی حضرت معصومه(س) دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: روزانه در این بیمارستان به‌طور میانگین ۱۸۰ بیمار با ظرفیت اسمی ۲۰۰ تخت پذیرش داریم.

وی در پایان با اشاره به راه‌اندازی تجهیزات پزشکی جدید بیمارستان که با کمک خیرین انجام‌شده اظهار کرد: بر خود لازم می‌دانم از خیرین محترم حوزه سلامت استان به‌ویژه همه عزیزانی که در خرید و راه‌اندازی تجهیزات این مرکز به کمک ما آمده‌اند قدردانی کنم که با وجود همه کمبودها و مشکلات توانسته‌ایم سطح استان را پوشش دهیم.

همچنین در بخشی از این مراسم، محسن محرری عضو شورای شهر قم و مدیر مؤسسه خیریه بیمارستانی حضرت فاطمه معصومه(س) به بیان توضیحاتی در خصوص تجهیزات جدید خریداری و راه‌اندازی شده بیمارستان پرداخت و عنوان کرد: برای خرید تجهیزاتی از قبیل دستگاه اکسیژن‌ساز، دیزل ژنراتور و اکوکاردیوگرافی از ظرفیت خیرین استفاده‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای خرید و نصب دستگاه اکسیژن‌ساز دو میلیارد و ۷۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، دستگاه دیزل‌ژنراتور دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و دستگاه اکوکاردیوگرافی سه میلیارد و ۳۷۹ میلیون تومان هزینه شده است.

«راه‌اندازی دستگاه جدید «اکوکاردیوگرافی» در بیمارستان حضرت معصومه(س)

راه‌اندازی دستگاه جدید «اکوکاردیوگرافی» در بیمارستان حضرت معصومه(س)

راه‌اندازی دستگاه جدید «اکوکاردیوگرافی» در بیمارستان حضرت معصومه(س)

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.