تکمیل فاز دوم بلوار شهید آوینی در اولویت مدیریت شهری نیست

سخنگوی شورای شهر قم در خصوص بلاتکلیفی پروژه فاز دوم بلوار شهید آوینی که شهرک قدس را از طريق شهرک مهديه به پرديسان متصل می‌كند، گفت: تکمیل این پروژه در حال حاضر در اولویت مدیریت شهری نیست، امروز اتمام پروژه عمار یاسر در اولویت قرار دارد تا هرچه سریعتر این پروژه را بعد از ۵۶ سال بازگشایی کنیم و هسته مرکزی شهر را سامان دهیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تکمیل فاز دوم بلوار شهید آوینی در اولویت مدیریت شهری نیست
شناسه : 67827 | انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، روح‌الله امراللهی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قم در نشست خبری روز ملی شوراها که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، در پاسخ به پرسشی در خصوص بلاتکلیفی سرنوشت فاز دوم بلوار شهید آوینی و همکاری نکردن شهرک مهدیه برای به ثمر رسیدن این پروژه شهری، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ که بلوار آیت‌الله بروجردی افتتاح شد، قیمت قیر تُنی ۹۰۰ هزار تومان بود اما الان با ارزش افزوده به ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده و ۱۵ برابر شده است.

وی تصریح کرد: در آن زمان مدیریت شهری برای احداث پروژه بلوار آیت‌الله بروجردی که همراه با عملیات کوه‌بری و … بود، ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه کرد که امروز بالغ بر هزار میلیارد تومان است.

سخنگوی شورای شهر قم افزود: امروز برای مدیریت شهری به ثمر رسیدن پروژه عمار یاسر در اولویت نخست است تا هرچه سریعتر این پروژه را بعد از ۵۶ سال بازگشایی کنیم و هسته مرکزی شهر را سامان دهیم.

امراللهی تصریح کرد: بلوار آیت‌الله بروجردی هنوز کارکرد خاص خودش را دارد و به سرریز نرسیده که نیاز به تکمیل پروژه فاز دوم بلوار شهید آوینی باشد.

وی در خصوص همکاری شهرک مهدیه برای اجرای پروژه فاز دوم بلوار شهید آوینی، گفت: تکمیل این پروژه شهری کنار گذاشته نشده و در صورت اجرا، ان‌شاءالله شهرک مهدیه هم همکاری خواهد کرد.

سخنگوی شورای شهر قم تأکید کرد: امروز با توجه به محدودیت بودجه، لازم است که به وضعیت هسته مرکزی شهر رسیدگی کنیم چرا که هسته مرکزی شهر عقب مانده‌تر از سایر نقاط شهر است.

امراللهی خاطرنشان کرد: اعضای شورا دیدبان و ناظر عملکرد مدیریت شهری هستند و وظیفه دارند وضعیت مناطق مختلف شهر را کنترل کنند و بر اساس رصدهای ما، هسته مرکزی شهر شرایط مناسبی نسبت به سایر مناطق ندارد.

نوشته های مشابه
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.