برگزاری مانور عملیاتی اطفا حریق و امداد و نجات در پردیسان قم

رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم گفت: مانور اطفای حریق و انتقال مصدومان با هدف سنجش آمادگی و ارتقای هماهنگی نهادهای امدادی و خدماتی در پردیسان برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری مانور عملیاتی اطفا حریق و امداد و نجات در پردیسان قم
شناسه : 67812 | انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی برزویی در حاشیه برگزاری این مانور اظهار داشت: اجرای مانور اطفای حریق و انتقال مصدومان در ساختمان در حال احداث شهرداری منطقه ۸ با حضور نهادهای امدادی و خدماتی ازجمله آتش‌نشانی، اورژانس، هلال‌احمر برگزار شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ نیروی آتش‌نشان به همراه تجهیزات در این مانور حضور یافتند، تصریح کرد: در این راستا خوشبختانه تجهیزات به‌روزی مورد استفاده قرار گرفت.

رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با اشاره به وجود ساختمان‌های بلندمرتبه ابراز کرد: بیش از ۴ هزار ساختمان گروه‌های «ج» و «د» بالای ۶ طبقه در قم وجود دارد که اولویت اصلی حفظ ایمنی و استفاده از تجهیزات درون ساختمان‌هاست.

برزویی افزود: همچنین مدیریت ترافیک مسیرهای منتهی به محل اجرای مانور توسط عوامل راهور کنترل گردید و در ادامه پشتیبانی ماشین‌آلات موردنیاز فرماندهی حادثه (یک دستگاه بابکت، جرثقیل و تانکر آب‌رسانی) توسط ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه هشت صورت پذیرفت.

وی تصریح کرد: تیم جست‌وجو و نجات جمعیت هلال‌احمر با حضور دو سگ زنده‌یاب نسبت به جست‌وجوی احدی از مصدومین محبوس شده در طبقه چهارم اقدام کردند.

از اهداف این مانور می‌توان به ایجاد هماهنگی بیشتر میان دستگاه‌های امدادی، آشنایی بیشتر با مخاطرات احتمالی در ساختمان‌های مرتفع، ایجاد هماهنگی بیشتر میان دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان، بررسی عملکرد سازمان‌های مشارکت‌کننده در مانور و تمرین پشتیبانی از عملیات‌های شهری اشاره کرد.

نوشته های مشابه
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.