برگزاری برنامه‌های متنوع گردشگری نجوم در قم

مدیر گردشگری و امور زائرین سازمان فرهنگی شهرداری قم گفت: برنامه‌های متنوع گردشگری نجوم با مشارکت سازمان فرهنگی شهرداری به مناسبت هفته نجوم از ۴ تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری برنامه‌های متنوع گردشگری نجوم در قم
شناسه : 67751 | انتشار : ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حمید نادری در تشریح برنامه‌های هفته نجوم در قم اظهار داشت: برگزاری همایش نجوم در خانه نجوم قم، معرفی نسل جدید تلسکوپ‌ها و اهداف آن، توضیح خورشیدگرفتگی‌ها، برگزاری نمایشگاه محصولات نجومی سمن‌ها و مؤسسات نجومی، نمایشگاه کتاب، تور بازدید از رصدخانه امام علی(ع)، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی و رصد آسمان ازجمله برنامه‌های این هفته در قم است.

وی، هدف از برگزاری این برنامه را ایجاد شور و نشاط اجتماعی، ترویج عمومی علم ستاره‌شناسی، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی گردشگری و هنری شهر و ایجاد حس تعلق به شهر دانست و خاطرنشان کرد: در قرآن کریم توجه زیادی به آسمان و عجایب خلقت در آن شده است که توجه و آشنایی هر چه بیشتر شهروندان نسبت به این موضوع تأثیر مستقیمی بر تعمیق اعتقادات و باورهای دینی آن‌ها خواهد داشت.

مدیر گردشگری و امور زائرین سازمان فرهنگی شهرداری قم با بیان اینکه در میان همه اجرام باشکوه آسمان، ماه در دسترس‌ترین و تماشایی‌ترین جرم بوده اما آلودگی نوری از قبیل چراغ‌برق‌ها و نورهای امنیتی به‌سادگی چشم را برای دیدن اجرام آسمانی کور می‌کند، افزود: گردشگری نجوم و فراهم آوردن فرصت‌هایی برای مشاهده آسمان شهر قطعاً یکی از جذاب‌ترین برنامه‌هایی است که به‌ویژه در فصل بهاروتابستان برای شهروندان در سطح سراها و فرهنگسراها و بوستان‌های شهری تدارک دیده‌شده است.

وی به همکاری مشترک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با خانه نجوم قم، مؤسسه رصدگر عمق آسمان اشاره و مطرح کرد: این برنامه‌ها در خانه نجوم، کانون مریم و رصدخانه امام علی(ع) برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه
ضابطیان مهمان شهر کتاب قم می‌شود
اجرای پویش مردمی‌سازی مصرف انرژی در ۱۰۰ مدرسه قم
حضور انتشارات «خادم الرضا» در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
هوشمندسازی ۱۰ تقاطع همسطح در قم
«گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
طرح ۴۰۰ هکتاری پیرامون حرم حضرت معصومه(س) تدوین می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.