عدم پیش‌بینی موارد حذف و کسر پارکینگ در قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم گفت: در قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، نه در عناوین عوارض و نه در عناوین بهای خدمات به حذف و کسر پارکینگ اشاره نشده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
عدم پیش‌بینی موارد حذف و کسر پارکینگ در قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها
شناسه : 67747 | انتشار : ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محمدحسین دهناد در هشتاد و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، لایحه دریافت بهای تأمین پارکینگ جایگزین و احداث پارکینگ عمومی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در این لایحه باید جنبه‌های حقوقی آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، نه در عناوین عوارض و نه در عناوین بهای خدمات به حذف و کسر پارکینگ اشاره نشده است و عملاً امکان دریافت وجه نقد وجود ندارد و از طرف دیگر نیز در سال‌های گذشته رأی دیوان عدالت اداری برای گرفتن مبالغ نقدی برای شهرداری ابطال بوده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم مطرح کرد: در جنبه فنی این لایحه دستورالعمل‌های شهرداری در حذف و کسر پارکینگ مشکلاتی دارد و ناکارآمد بوده است و تا امروز شهرداری بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تعهد دارد که برای ساخت پارکینگ هزینه کند.

وی، لایحه شهرداری را با روال قبلی دانست و مطرح کرد: در این مدل جدید تنها یک رضایت کتبی از مالک لحاظ شده است که باز مدیریت شهری را دچار مشکلاتی خواهد کرد و به روال گذشته این بودجه ممکن است در جای دیگری هزینه شود و با توجه به اهمیت این لایحه در جلسه آینده کمیسیون دوباره مورد بررسی قرار گیرد.

نوشته های مشابه
ضابطیان مهمان شهر کتاب قم می‌شود
اجرای پویش مردمی‌سازی مصرف انرژی در ۱۰۰ مدرسه قم
حضور انتشارات «خادم الرضا» در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
هوشمندسازی ۱۰ تقاطع همسطح در قم
«گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
طرح ۴۰۰ هکتاری پیرامون حرم حضرت معصومه(س) تدوین می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.